شناسهٔ خبر: 8741271 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مشاور سابق رئیس جمهور روسیه در دیدار با ولایتی:

مشکل مواد مخدر رفته رفته امنیت جهان را برهم خواهد زد

مشاور سابق رئیس جمهور روسیه در امور امنیتی در دیدار با ولایتی گفت: ما اطمینان داریم مشکل مواد مخدر در افغانستان مشکل منطقه نیست بلکه مشکلی جهانی است که امنیت جهان را برهم خواهد زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، دیمیتری ایوانوف، مشاور سابق رئیس جمهور روسیه در امور امنیتی در دیدار صبح امروز خود با علی اکبر ولایتی ضمن قدردانی از دعوت به عمل آمده از وی برای حضور در ایران اظهار داشت: مسئله ای که ما برای بررسی آن دور هم جمع شدیم مسئله ای است که هم در منطقه و هم در جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آن رشد فزاینده مواد مخدر است.

 

وی رشد فزاینده مواد مخدر در افغانستان را مسئله ای دانست که امنیت منطقه ای را تحت تاثیر قرار داده است و ادامه داد: ما با جمهوری اسلامی توافق کردیم که مبارزه با مواد مخدر در منطقه را تقویت کنیم.

 

ایوانوف ادامه داد: ما اطمینان داریم مشکل مواد مخدر در افغانستان مشکل منطقه ای نیست بلکه مشکلی جهانی است که رفته رفته امنیت جهان را برهم خواهد زد.

 

مشاور سابق رئیس جمهور روسیه در ادامه این دیدار با مخاطب قرار دادن ولایتی ادامه داد: دلیل حضور ما در این نشست این بود که با جنابعالی که سیاستمدار کهنه کاری محسوب می شوید در این خصوص به مشورت بپردازیم ایران و روسیه جزو کشورهایی هستند که در حاشیه مجمع سازمان ملل پیشنهاد دادیم که مسئله مواد مخدر در سال آینده در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح و بررسی شود.  

 

وی تصریح کرد: برای ما مشهود و واضح است که جمهوری اسلامی تا چه حد نیروی نظامی و معنوی برای مبارزه با مواد مخدر اختصاص داده است و این در حالی است که مشکل مواد مخدر جنبه ژئوپلتیکی پیدا کرده است.

نظر شما