شناسهٔ خبر: 8525519 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

باید طرح سلامت را بیمه کنیم/ تجمیع بیمه‌ها ممکن نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت کنترل جدی هزینه‌ها در سازمان بیمه سلامت تاکید کرد و گفت: باید طرح سلامت را بیمه کنیم.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، علی ربیعی امروز در مراسم تکریم و معارفه اعضای هیات‌مدیره سازمان بیمه سلامت با اشاره به تغییر مدیرعامل این سازمان در اردیبهشت‌ماه سال جاری گفت: بردن دکتر بندپی از بیمه سلامت برای من دشوار بود؛ اما چون ایشان سلامت و امتحانش را پس داده بود و پشتکار خوبی داشت وسازمان بهزیستی هم بسیار حائز اهمیت بود، این جابه‌جایی انجام شد و در سازمان بهزیستی در این چند ماه که دکتر بندپی در آنجا حضور داشته ، آرامش حاکم بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از هیات‌ مدیره قبلی سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: بیمه سلامت از لحاظ میزان تحصیلات از مجموعه سازمان‌های ما سطح مناسب‌تری دارد. یکی از اقدامات بزرگی که در این دولت انجام شد طرح سلامت بود. باید طرح سلامت را بیمه کنیم و این امر نیازمند آن است که جلوی بیم‌هایی که در مقابل این طرح وجود دارد برنامه داشته باشیم. باید هوش سازمانی در داخل سازمان افزایش یابد. هوش سازمانی مجموعه عواملی هستند که حساسیت سازمان را نسبت به عوامل محیطی بالا می‌برند.

به گفته ربیعی، طرحی عظیم را تجربه می‌کنیم که این اتفاق براساس دانش ضمنی همکاران ما در بیمه سلامت اتفاق افتاد و جلو می‌رود اما نیاز داریم که حتما تحول‌پذیری در سازمان اتفاق بیفتد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیمه سلامت سازمان کارپردازی، کارگزینی و حسابداری نیست، گفت: بیمه سلامت سازمانی است که می‌خواهد خرید خدمت انجام دهد و باید نمایندگی خریداران را داشته باشد. حتما باید علی‌رغم مقاومت‌هایی که می‌شود، حساسیت‌های سازمانی را در طول اجرای طرح افزایش دهیم. همچنین باید خرید خدمت و بخش خصوصی را هم سامان بدهیم. از سوی دیگر هیچ‌گاه نتوانستیم بیمه‌های تکمیلی که در تکلیف قانونی ماست به نظم و قاعده بکشانیم. باید کنترل هزینه‌ها را جدی‌تر جلو ببریم. به خصوص آنکه به 11 میلیون بیمه شده در طرح بیمه سلامت همگانی رسیده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر ساز و کار ادغام سازمان‌های بیمه‌گر وجود ندارد، گفت: ساختارهای متفاوت و تفاوت حوزه‌های کاری سازمان‌های بیمه‌گر، امکان یکی شدن را به ما نمی‌دهد.

ربیعی با اشاره به اینکه تجمیع بیمه‌ها دو خصلت دارد، گفت: باید رفتارهای بیمه‌ها یکسان باشد تا بتوانیم به شکل‌های مختلفی با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، قرارداد ببندیم که این کار انجام می‌شود.

وی به تشکیل کمیته مشترکی با وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: برای ارائه خدمات یکسان، کمیته مشترکی تشکیل شده است.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در صورتی که قرار باشد همه مردم یک اندازه از بیمه پایه برخوردار شوند، در این صورت باید منابع آن نیز در نظر گرفته شود و با استانداردسازی و حفظ هویت سازمان‌ها، این تجمیع انجام شود؛ در غیر این صورت اقدام مناسبی انجام نخواهد شد.

ربیعی اظهار داشت: در تجمیع منابع نیز تمام بودجه‌هایی که در بخش سلامت است، باید در یکجا جمع و برای بیمه‌ها هزینه شود و همچنین افرادی که مازاد بر سایر بیمه‌ شدگان حق بیمه پرداخت می‌کنند، مانند کارگران باید از امکانات بهتری علاوه بر بیمه پایه برخوردار شوند و در این صورت تجمیع درستی شکل خواهد گرفت.

وی در مورد بیمه پیوند نیز گفت: هماهنگی‌های لازم میان تامین اجتماعی و بیمه سلامت انجام شده و منتظر مصوبه شورای عالی بیمه برای تخصیص اعتبار از سوی دولت هستیم.

نظر شما