شناسهٔ خبر: 8508160 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اولاند، مرکل و کامرون درباره سوریه گفتگو کردند

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه، آنگلامرکل صدر اعظم آلمان و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در بروکسل درباره اوضاع سوریه گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از رویترز، رئیس جمهور فرانسه، صدراعظم آلمان و نخست وزیرانگلیس پنجشنبه به منظور گفتگو درباره سوریه و اتخاذ موضعی مشترک در خصوص نحوه حل و فصل مناقشه  این کشور  در حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار کردند.


به گفته این منبع، سه طرف در این دیدار تلاش کردند موضع مشترکی اتخاذ کنند ضمن آنکه بر ضرورت دستیابی به توافق با دیگر شرکا تأکید کردند.
این منبع در پاسخ به این پرسش که آیا فرانسوا اولاند، آنگلا مرکل و دیوید کامرون ممکن است دیدگاه مشترکی در این زمینه اعلام کنند، گفت: «در روزها یا هفته‌های آینده خواهیم دید».


روسیه بارها از شرکای غربی خواسته است گفتگوی سیاسی را به منظور حل و فصل بحران سوریه آغاز کنند.مسکو همچنین از انگلیس و آمریکا خواست به برقراری تماس با مخالفان کمک کنند.


روسیه در نهایت پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در مورد مبارزه با تروریسم بین الملل به ویژه با گروه تروریستی داعش به شورای امنیت ارائه کرد.


با این حال بنا بر اعلام وزارت امور خارجه روسیه، کشورهای غربی از گفتگوی سازنده با روسیه درباره تشکیل ائتلافی بر ضد داعش خودداری می کنند و به علل سیاسی حاضر به همکاری با این کشور نیستند.


روسیه از 30 سپتامبر به درخواست بشار اسد رئیس جمهور سوریه عملیاتی را در سوریه بر ضد داعش آغاز کرد.


نیروی هوایی روسیه بیش از 450 حمله هدفمند در سوریه انجام داده است که در آن  نزدیک به 300 تروریست کشته شدند و اردوگاه‌های آموزشی، پست‌های فرماندهی، انبارهای مهمات و دیگر تأسیسات نظامی آنها نابود شد.


به علاوه، 26 موشک کروز از ناوگان روسیه در دریای خزر به اهداف تروریست‌ها در سوریه شلیک شد.


ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: مدت زمان عملیات روسیه در سوریه کاملا به عملیات نیروهای دولتی سوریه بستگی دارد.
وی همچنین احتمال استفاده از نظامیان روسی را در عملیات نظامی منتفی دانست.

نظر شما