شناسهٔ خبر: 8436193 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

محمد کاسبی مطرح کرد:

دو جایزه از جشنواره‌های فیلم فرانسه و ایتالیا برای «چمدان»

بانی فیلم آنلاین: بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: در یک سال گذشته هیچ پیشنهادی در عرصه سینما و تلویزیون نداشتم، به نظر خودم بهترین بازی عمرم را در فیلم «مرگ دیگری» داشتم که دومین بازی من جلوی دوربین بود.

صاحب‌خبر -

19:53

فیلم کوتاه «چمدان» موفق به کسب دو جایزه از جشنواره‌های فیلم فرانسه و ایتالیا شد.
به گزارش رسیده، فیلم کوتاه «چمدان» به نویسندگی و کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور و تهیه‌کنندگی فریبا عرب، موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران از نهمین جشنواره ساحل آبی فرانسه و جایزه بهترین فیلم نهمین جشنواره فائوستو روسانو از ایتالیا شد. این فیلم در ادامه حضور جهانی خود به چهل و دومین جشنواره انکارزین اسپانیا و بیست و دومین جشنواره دانشجویی بیجینگ چین نیز راه یافت.
نهمین دوره جشنواره ساحل آبی از تاریخ 13 تا 15 اکتبر 2023 (21 تا 23 مهرماه 1402) در مرکز سینمایی ساحل کری-لو-روئه در جنوب فرانسه برگزار شد و فیلم کوتاه «چمدان» موفق به کسب جایزه ویژه هیئت داوران این دوره شد.
جشنواره فائوستو روسانو با یاد و نام پزشکی روانکاو به همین نام تأسیس شد. این جشنواره، مبارزه با تعصبات، رنج روانی حاصل از آن و اهمیت فرد در زندگی از طریق تحریک آگاهی اجتماعی را با زبان سینما و گفتگو با نویسندگان، متخصصان و کارشناسان این حوزه را هدف خود از برگزاری می‌داند.
در بیانیه هیات داوران فائوستو برای اهدای جایزه بهترین فیلم به «چمدان» آمده است: چمدان یک فیلم تکان‌دهنده است که دردی ظریف از شروع تا پایان فیلم را به همراه دارد. بازنمایی شاعرانه از دست دادن و فقدان، نشانه‌ای نورانی که از ژست‌ها و حرکات، از نگاه و پرسپکتیو و از فیلم‌برداری بیرون می‌آید و آن را عمیق و قابل‌تأمل می‌کند، حتی زمانی که دراماتیک‌ترین احساسات وجود انسان را به حرکت درمی‌آورد. سرانجام، فیلمی که ریشه در زمان و فرهنگ دارد، درعین‌حال جهانی، تنشی است بین گذشته، حال و آنچه از آن می‌ترسیم، آینده.
این فیلم راوی داستان مرد مهاجری است که یک بار دیگر، سرزمین‌ خود را از دست می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما