شناسهٔ خبر: 67822863 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

تشخیص جنون در مردی که زنش را کشت و قطعه قطعه کرد

مرد مجنون که همسرش را به قتل رسانده بود از سوی دادگاه به بیمارستان روانی منتقل شد تا به صورت مادام‌العمر در آنجا نگهداری شود.

صاحب‌خبر -
تشخیص جنون در مردی که زنش را کشت و قطعه‌قطعه کرد
کد خبر: 668508
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۳ ۲۰:۳۰:۱۲

مرد مجنون که همسرش را به قتل رسانده بود از سوی دادگاه به بیمارستان روانی منتقل شد تا به صورت مادام‌العمر در آنجا نگهداری شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم یک سال قبل همسرش را در خانه به قتل رسانده و جسدش را به ۴۰ قسمت تقسیم کرده بود.

این قتل از سوی دختر مقتول به ماموران گزارش داده شد. او گفت مادرش ناهید ناپدید شده و از وضعیت او خبر ندارد و با توجه به مشکل روحی و روانی پدرش، فرهاد، تصور می‌کند بلایی سر مادرش آمده است.

این دختر گفت: مادرم دو روز قبل ناپدید شد. من و برادرم در خانه نبودیم. از پدرم پرسیدم مادرم کجاست. گفت برای خرید بیرون رفته و دیگر نیامده است. من نگرانم برای مادرم اتفاقی افتاده باشد، چون پدر و مادرم با هم اختلافاتی داشتند.

بعد از گفته‌های این دختر، تحقیقات پلیس آغاز شد. ماموران متوجه شدند آثار خون در خانه این خانواده وجود دارد و فرش‌ها تازه شسته شده است.

وقتی پلیس آثار جنایت را در خانه فرهاد پیدا کرد، او مجبور به اعتراف شد.

فرهاد گفت: من و همسرم اختلافاتی داشتیم. همسرم مرتب به من می‌گفت تو دیوانه هستی و باید بستری شوی. مدتی قبل پدرم فوت کرد و این‌ بار بر سر ارثیه دعوا کردیم. ناهید همسرم می‌گفت ارثیه پدری‌ات را بگیر و من می‌گفتم زود است ما باید بیشتر صبر کنیم. داغ خواهر و برادرم تازه است. این بار همسرم من را به بیمارستان روانی برد و به آنها گفت من روانی هستم و مدتی بستری شدم. وقتی دوباره به خانه آمدم، جرو بحث‌های همیشگی شروع شد. ناهید به من گفت تو باید ارثیه پدری‌ات را بگیری و ما سر این موضوع با هم دعوا کردیم. من هم که خیلی عصبانی شده بودم او را زدم و او مرد. من از کاری که کردم خیلی پشیمان شدم و از شدت پشیمانی تصیم گرفتم جسد را پنهان کنم. برای اینکه جسد را از خانه بیرون ببرم آن را تکه‌تکه کردم.

متهم گفت: من با سنگ فرز جسد را به ۴۰ قسمت تقسیم کردم. آن را در گونی ریختم و به تپه‌های خارج از تهران بردم و در آنجا دفن کردم.

متهم گفت: من بابت این مساله خیلی پشیمان هستم ولی دیگر همسرم مرده بود و چاره‌ای نداشتم.

ماموران بقایای جسد مقتول را پیدا کردند و به این ترتیب کیفرخواست علیه او صادر شد. در جلسه رسیدگی به پرونده، فرزندان مقتول درخواست صدور حکم قصاص کردند. وقتی نوبت به متهم رسید او یک بار دیگر گفته‌های قبلی‌اش را تکرار کرد.

با توجه به سابقه بیماری روانی متهم پرونده برای رسیدگی به پزشکی قانونی ارسال شد. متخصصان بعد از بررسی دقیق متهم جنون او را مورد تایید قرار دادند. به این ترتیب، دادگاه متهم را برای همیشه به آسایشگاه روانی معرفی کرد و ترخیص او از بیمارستان را منوط به تایید متخصصان و پزشکی قانونی اعلام کرد. همچنین متهم به پرداخت دیه بابت مثله کردن مقتول محکوم شد.

 

نظر شما