شناسهٔ خبر: 8417332 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث فرهنگی | لینک خبر

رئیس عملیات حج 94:

پایان فعالیت ستاد مکه

روز گذشته آخرین کاروان ایرانی مکه را به مقصد مدینه ترک کرد. با ورود آخرین گروه زائران ایرانی از طریق فرودگاه جده به ایران از امشب دیگر زائر ایرانی در مکه نخواهیم داشت.

صاحب‌خبر -
 خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ حمید محمدی رئیس عملیات حج 94 با اعلام پایان فعالیت ستاد مکه در روز دوشنبه گفت: فعالیت کمیته شناسایی پیکرهای جان‌باختگان حادثه دلخراش منا به کار خود ادامه خواهد داد .
 
محمدی افزود: با انتقال امروز حدود دو هزار و فردا 1850حاجی دیگراز طریق فرودگاه جده به ایران، عملا درشهر مکه زائر ایرانی نخواهیم داشت؛ و خروج کاروان‌های حجاج ایرانی از مکه به مدینه هم دیروز پایان یافت .
 
رئیس عملیات حج با این حال گفت با توجه به این‌که فعالیت کمیته شناسایی پیکر جان باختگان منا پایان نیافته است اعضای این کمیته در عربستان باقی مانده و به تفحص در سردخانه‌های سعودی برای روشن کردن وضعیت 67 زائری که اطلاعی از آنها نداریم ادامه خواهند داد .
 
محمدی همچنین گفت امیدواریم مراحل اداری و تشریفات قانونی انتقال پیکر 87 جان باخته فاجعه منا که در جده است هرچه سریعتر پایان یابد و با هماهنگی مسئولان دوکشور اجساد مطهر این عزیزان حداکثر تا فردا به تهران انتقال یابد .
 
با انتقال این 87 پیکر به میهن اسلامی تعداد پیکرهای جان باختگان انتقال داده شده به کشور به 395 نفر می‌رسد .
 
 

برچسب‌ها:

نظر شما