شناسهٔ خبر: 8397858 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رییس عملیات حج:

فعالیت ستاد مکه فردا پایان می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ رییس عملیات حج از پایان فعالیت ستاد مکه مکرمه در روز دوشنبه خبر داد ولی با این حال گفت که فعالیت کمیته شناسایی پیکر جان باختگان حادثه دلخراش منا ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری رسا ، حمید محمدی رییس عملیات حج گفت: با توجه به اینکه تمامی حجاج ایرانی روز دوشنبه از مکه مکرمه خارج می شوند فعالیت ستاد مکه نیز فردا پایان می یابد.
 
محمدی افزود: با انتقال امروز حدود دو هزار و فردا 1850حاجی دیگراز طریق فرودگاه جده به ایران ، عملا درشهر مکه زائر ایرانی نخواهیم داشت. وی اضافه کرد خروج کارون های حجاج ایرانی از مکه به مدینه هم دیروز پایان یافت.
 
رییس عملیات حج با این حال گفت: با توجه به اینکه فعالیت کمیته شناسایی پیکر جان باختگان منا پایان نیافته است اعضای این کمیته در عربستان باقی مانده و به تفحص در سردخانه های سعودی برای روشن کردن وضعیت 67 زائری که اطلاعی از آنها نداریم ادامه خواهند داد.
 
محمدی همچنین گفت: امیدواریم مراحل اداری و تشریفات قانونی انتقال پیکر 87 جان باخته فاجعه منا که در جده است هرچه سریعتر پایان یابد و با هماهنگی مسئولان دوکشور اجساد مطهر این عزیزان حداکثر تا فردا به تهران انتقال یابد.
 
گفتنی است رییس سازمان حج و زیارت قبلا از احتمال انتقال این پیکرها درروز شنبه (دیروز) خبر داده بود.
 
به گفته مسؤولان سازمان حج و زیارت در صورت انتقال این 87 پیکر به میهن اسلامی تعداد پیکرهای جان باختگان انتقال داده شده به کشور به 395 نفر می‌رسد./1330/د102/ی

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

نظر شما