شناسهٔ خبر: 8247645 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزارت نیرو در انتظار مصوبه افزایش تعرفه آب

صاحب‌خبر -


حمیدرضا جانباز درمصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه ساختار تعرفه آب به صورت پلکانی است و وزارت نیرو  ملزم به تامین حداقل آب موردنیاز برای مصرف کننده با قیمت ترجیحی است ، افزود: مصوبه شورای اقتصاد به گونه ای خواهد بود که بیش از 73 درصد مشترکان اب تغییر محسوسی درقبض آب نداشته باشند.

وی افزود: رقم پیشنهادی برای مصرف کنندگان پلکان پایین کمتر از20 درصد بوده و برای پلکان بالا 20 تا 25 درصد پیشنهاد شده است.

جانباز درباره مشترکانی که بالای 40 مترمکعب آب مصرف می کنند ، گفت : قیمت پیشنهادی برای این گروه قیمت تمام شده ، خواهد بود که به صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند البته تعداد این مشترکان بسیار کم هستند.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب تاکید کرد : نرخ گذاری باید به گونه ای باشد که تعداد بیشتری از مشترکان دچار مشکل نشوند و زندگی آنها از این افزایش قیمت متاثر نشود.

وی اضافه کرد: ‌پیشنهاد ما برای افزایش قیمت آب به گونه ای است که درقبوض آب 52 درصد مشترکان کمتر ازهزارتومان تاثیر دارد و درمجموع برای 72 درصد مشترکان حداکثر تا 1200 تومان افزایش قیمت دیده می شود که این رقم نیز بسیارناچیز است.

65 طرح فاضلاب با همکاری بخش خصوصی اماده اجراست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت : 65 طرح فاضلاب با همکاری بخش خصوصی آماده اجراست تا پساب تصفیه شده آنها به مصرف صنعت ، ‌کشاورزی یا بازچرخانی در منابع آب برسد.

حمیدرضا جانباز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به اینکه قراردادهایی نیز با تعدادی از شهرداری ها از جمله شهرداری تهران ، مشهد و بندرعباس برای جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری بسته شده است ، افزود: فاضلاب بعد از تصفیه به مصارف فضای سبز شهرها می رسد.

وی افزود: طرح بزرگی در مناطق 22 و 4 شهر تهران و در بخش هایی از مشهد در اطراف بوستان های بزرگ در دستور کار وزارت نیرو و وزارت کشور است تا اتکای تامین آب فضای سبز به آب شرب به حداقل برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب افزود: آخرین طرح تصفیه فاضلاب با توجه به مشکلات آب در بندرعباس اجرا شده است.جانباز گفت: وزارت نیرو از دو سال پیش در مسائل فاضلاب بازنگری کرده و در مناطق خشک کشور مانند فلات مرکزی ایران به طور عام استفاده از پساب تصفیه شده در صنعت را در دستور کار قرار داده است.وی تصریح کرد : موضوع بازچرخانی آب نیز در دستور کار قرار دارد تا پس از حذف آلاینده ها ،پساب خروجی دوباره به منابع اب زیرزمینی تزریق شود.مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اضافه کرد : علاوه بر تخصیص اعتبارات به این سمت ، از سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز استفاده شده است.



نظر شما