شناسهٔ خبر: 8245232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

65 طرح فاضلاب با همکاري بخش خصوصي اماده اجراست

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / اقتصادی1115 1394/07/13
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت : 65 طرح فاضلاب با همکاری بخش خصوصی آماده اجراست تا پساب تصفیه شده آنها به مصرف صنعت ، ‌کشاورزی یا بازچرخانی در منابع آب برسد.
حمیدرضا جانباز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به اینکه قراردادهایی نیز با تعدادی از شهرداری ها از جمله شهرداری تهران ، مشهد و بندرعباس برای جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری بسته شده است ، افزود: فاضلاب بعد از تصفیه به مصارف فضای سبز شهرها می رسد.
وی افزود: طرح بزرگی در مناطق 22 و 4 شهر تهران و در بخش هایی از مشهد در اطراف بوستان های بزرگ در دستور کار وزارت نیرو و وزارت کشور است تا اتکای تامین آب فضای سبز به آب شرب به حداقل برسد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب افزود: آخرین طرح تصفیه فاضلاب با توجه به مشکلات آب در بندرعباس اجرا شده است.
جانباز گفت: وزارت نیرو از دو سال پیش در مسائل فاضلاب بازنگری کرده و در مناطق خشک کشور مانند فلات مرکزی ایران به طور عام استفاده از پساب تصفیه شده در صنعت را در دستور کار قرار داده است.
وی تصریح کرد : موضوع بازچرخانی آب نیز در دستور کار قرار دارد تا پس از حذف آلاینده ها ،پساب خروجی دوباره به منابع اب زیرزمینی تزریق شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اضافه کرد : علاوه بر تخصیص اعتبارات به این سمت ، از سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز استفاده شده است.
صدا و تصویر دارد

نظر شما