شناسهٔ خبر: 8107922 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

بازدید وزیر بهداشت از سردخانه های مکه

وزیر بهداشت که در راس هیئتی بلند پایه برای بررسی شرایط حجاج ایرانی و آسیب دیدگان فاجعه منا به سرزمین وحی سفر کرده است، از برخی سردخانه های شهر مکه بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مرعشی، رئیس تیم پزشکی جمعیت هلال احمر در گفتگوی زنده با بخش خبری ساعت 11 با اشاره به بازدید وزیر بهداشت از سردخانه های مکه گفت: تعداد 21 کانتینر جدید از دیشب به 21 کانتینر قبلی اضافه شده تا در امر جابجایی پیکرهای قربانیان فاجعه منا بکار گرفته شوند.

گفته می‌شود در هر کانتینر حدود 100 تا 150 پیکر وجود دارد.

مرعشی افزود: شمار رسمی قربانیان زائر ایرانی همچنان  228 تن است و سرنوشت 246 زائر ایرانی همچنان نامعلوم است.

او افزود:  کانتینرهای حامل پیکر جان باختگان بسیار کند مورد جستجو قرار می گیرد و سعودی ها همچنان در روند شناسایی قربانیان فاجعه منا کارشکنی می کنند.

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حضور من در عربستان برای سرکشی از هیئت پزشکی و بررسی اوضاع مصدومین و تعیین تکلیف سرنوشت نامعلوم 246 زائر دیگر است.

وزیر بهداشت ادامه داد: مدیریت انتقال اجساد با ستادی است که در تهران تشکیل شده و هماهنگی های لازم را در عربستان و ایران برای انتقال سریع پیکر جان باختگان انجام خواهیم داد.

شمار رسمی حجاج ایرانی جانباخته در فاجعه منا تا ظهر امروز سه شنبه 228 نفر و تعداد هموطنانی که سرنوشتشان معلوم نیست 246 نفر اعلام شده است.

 

دانلود

نظر شما