شناسهٔ خبر: 8094043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

فوری/اخبار ناگوار از افزایش شمار قربانیان ایرانی

برخی خبرهای تائید نشده حاکی از افزایش محسوس شمار قربانیان ایرانی در فاجعه مناست، اما رئیس مرکز پزشکی حج: نمی توان به طور قطعی گفت زائرانی که به کاروان ها مراجعه نکرده اند جزو قربانیان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگوی تلفنی با خبر مشروح ساعت 19 گفت : برخی خبرهای تائید نشده حاکی از افزایش محسوس شمار قربانیان ایرانی در فاجعه مناست در تلاشیم جزئیات این خبر را به نقل از مسئولان حج به اطلاع شما برسانیم.

اوحدی با اشاره به اینکه 21 کانتینر حامل اجساد جان باختگان به سردخانه مرکزی مکه وارد شده است گفت : کار انتقال اجساد از درون کانتینرها به سردخانه به کندی انجام می شود و کار بسیار سختی است .

رئیس سازمان حج و زیارت افزود : این کانتینرها حامل دستکم سه هزار جسد است و باید تیم تحقیق و تفحص سازمان حج و زیارت تک تک اجساد را شناسائی کنند و با بررسی هایی که شد تعداد جان باختگان ایران فاجعه منا به 226 نفر افزایش یافته است .

اوحدی با اشاره به اینکه این کانتینرها از سردخانه طائف به سردخانه مرکزی مکه منتقل شده است تصریح کرد: هم اکنون تعداد جان باختگان ایران فاجعه منا 226 نفر ، تعداد مفقودان و گم شدگان 248 نفر و تعداد مجروحان 27 نفر است.

رئیس سازمان حج و زیارت هر کانتینر را حامل 300 تا 350 جسد دانست و اظهار داشت :  تیم تحقیق سازمان حج و زیارت تاکنون توانسته است فقط اجساد دو کانتینر را شناسائی کند .

خلاصه آخرین اخبار از سرنوشت حادثه دیدگان منا: 

رئیس سازمان حج و زیارت : شمار قربانیان ایرانی فاجعه منا را 226 تن است
اوحدی: سرنوشت 248 زائر ایرانی هنوز مشخص نیست  
رئیس سازمان حج و زیارت: مجموع قربانیان فاجعه منا به 4700 نفر می رسد
اوحدی: 21 کانتینر حامل حداقل 3000 زائر جان باخته هنوز تخلیه نشده اند
اوحدی: متاسفانه انتظار می رود آمار قربانیان ایرانی همچنان افزایش یابد

اوحدی:27  زائر ایرانی مجروح در بیمارستان ها بستری هستند
قربانیان منا زائران ده ها کشور را شامل می شود   

 

نظر شما