شناسهٔ خبر: 8095664 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

رئیس سازمان حج و زیارت :

تعداد جان‌باختگان ایرانی حادثه منا به ۲۲8 نفر رسید

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش تعداد جان‌باختگان ایرانی در حادثه منا تا لحظه تنظیم خبر گفت:‌ تعداد جان‌باختگان تا این لحظه ۲۲۸ نفر، تعداد مفقودین 248 نفر و تعداد مجروحان 27 نفر است.
وی در خصوص سرکشی حضوری به بیمارستان‌های عربستان برای یافتن مجروحان ایرانی خاطرنشان کرد: تاکنون 80 درصد بیمارستان‌های مکه، جده، طائف، عرفات و منا را بررسی کرده‌ایم.
وی با اشاره به افزایش آمار جان‌باختگان سایر کشورها تصریح کرد: قبل از آمار کنونی 1200 جسد در بزرگترین سردخانه مکه وجود داشت اما با ورود تریلی‌های حامل اجساد که 3 هزار جسد در آن وجود دارد به نظر می‌رسد آمار جان‌باختگان این حادثه فقط در این سردخانه به بیش از 4 هزار نفر برسد. اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با توجه به اینکه سردخانه بزرگ مکه بیش از ۱۲۰۰ کشته این حادثه را در خود جای داده بود و با حضور تیم تحقیق و تفحص سازمان آنجا رفتند، تعداد ۱۶۹ نفر شناسایی شدند. تشریفات قانونی ارسال این اجساد در حال انجام است  امیدواریم هرچه زودتر منتقل شوند.
 وی گفت: آمار جان‌باختگان سایر کشورها نیز رو به افزایش است. آمار رسانه‌های سعودی اصلا درست نیست و ابعاد حادثه به شدت وسیع‌تر از چیزی است که این رسانه‌ها اعلام کرده‌اند. اوحدی در پایان اظهار کرد: افزایش آمار در جریان بازدید ۲ تریلی بوده است و هر تریلی حدود ۳۵۰ جسد در آن وجود دارد.

نظر شما