شناسهٔ خبر: 8074826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری از خانواده یکی از قربانیان حادثه منا دلجویی کرد

شهرکرد-ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری یکشنبه شب با حضور در خانه 'هرمز داوری ' یکی از جان باختگان حادثه منا ،از خانواده وی دلجویی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،قاسم سلیمانی دشتکی ،همراه با تعدادی از مدیران استانی با حضور در روستای کران شهرستان فارسان و دیدار با خانواده این حاجی متوفا،پیام تسلیت رییس جمهوری ،هیات دولت و وزیر کشور را به خانواده این حاجی ابلاغ کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:متاسفانه دولت آل سعود به جای خدمات رسانی به زائران و ضیوف الرحمان ،نیروهای خود را در حمله به یمن اعزام کرده است.
سلیمانی دشتکی در این دیدار افزود:حمله عربستان به مردم بی دفاع یمن و فاجعه بزرگ منا ،دولت آل سعود را مقصر اصلی این حادثه کرده است و این دولت باید جوابگوی آسیب های وارده شده به زائران خانه خدا باشد.
به گفته وی،هم اکنون مسوولان چهارمحال و بختیاری با جدیت پیگیر وضعیت حاجیان بازنگشته به کاروان های خود می باشند و امید است هر چه زودتر حجاج بازنگشته به کاروان های خود بازگردند.
سلیمانی دشتکی افزود:مسوولان استانی با تشکیل کمیته های پیگیری در مکه و در استانداری چهارمحال و بختیاری، از طریق تماس های لحظه به لحظه، به صورت دقیق پیگیر وضعیت سلامت حاجیان این استان می باشند.
به گزارش ایرنا، امسال 405 نفر در قالب سه کاروان از استان به حج تمتع اعزام شدند که دو کاروان از شهرکرد و یک کاروان از بروجن است.
در حادثه مرگباری که صبح پنجشنبه دوم مهرماه جاری در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا رخ داد، افزون بر یکهزار نفر از حجاج جان خود را از دست دادند و حدود دو هزار نفر مجروح شدند.
براساس آخرین گزارش ها شمار جانباختگان ایرانی در این حادثه تاکنون 144 تن و 82 نفر مجروح اعلام شده است.
2097

نظر شما