شناسهٔ خبر: 8045943 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکنش منفعلانه سفیر سعودی‌ها در لندن

اخبار رسانه‌های ایرانی درباره حادثه منا صحت ندارد

سفیر عربستان سعودی در انگلیس با صدور بیانیه‌ای گفت که اخبار منتشر شده توسط رسانه‌های ایرانی درباره دلایل وقوع حادثه منا صحت ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفیر عربستان سعودی در انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اخبار منتشر شده در رسانه‌های ایران درباره وقوع حادثه منا درپی عبور کاروان خودروهای محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و پسر پادشاه صحت ندارد و این شایعه توسط ایرانی‌ها دامن زده می‌شود.

وی از رسانه‌های انگلیسی خواست قبل از بازنشر اخبار منتشر شده درباره حادثه منا درباره صحت و سقم آن دقت نمایند.

این دیپلمات ارشد سعودی درحالی در واکنشی منفعلانه علیه رسانه‌های ایرانی بیانیه صادر کرده است که فاجعه روز پنجشنبه در منا که بنا بر برخی آمارها، منجر به کشته شدن 2000 نفر و زخمی شدن هزاران تن دیگر شد که در این میان 136 حاجی ایرانی کشته، 103 نفر زخمی و 325 تن نیز زخمی شده‌اند.

براساس گزارش شاهدان عینی، این حادثه زمانی روی داد که مسیر حجاج آسیایی و آفریقایی که پرترددترین مسیر بود توسط نیروهای امنیتی سعودی بسته شد. علت این اقدام عبور کاروان شاهزاده محمد بن سلمان عنوان شده است.

فیلم مربوط به عبور کاروان این شاهزاده سعودی نیز در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های متعددی منتشر شده است.

این در شرایطی است که رئیس آژانس اعزام حجاج انگلیس هم روز جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که بسته شدن مسیر حجاج توسط نیروهای امنیتی برای عبور خودروهای تشریفاتی دلیل وقوع فاجعه در منا بوده است. 

انتهای پیام/

نظر شما