شناسهٔ خبر: 7998257 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

خانه ملت به مناسبت فرا رسیدن عید قربان گزارش می دهد؛

عید قربان؛ عید اثبات بندگی

خداوند متعال قربانی کردن را از شعائر خود دانسته و آن را نشانه شکرگذاری مؤمنان بر نعمت هدایت معرفی کرده از این رو قربانی کنندگان در گروه محسنین و نیکوکاران محسوب می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، عید قربان بعد از وقوف در عرفات و مشعر و منا فرا می رسد و عید رهایی از تمامی تعلقات و هر آنچه غیر خدایی است.

حجاج در این روز اسماعیل وجود خود را که شامل تمام وابستگی ها و دلبستگی هاست قربانی می کند تا به سبکبالی برسند.

عید قربان که یکی از پاک ترین عیدها است، نمود بندگی و سرسپردگی به درگاه ایزد منان است؛ عیدی که انسانی نو را از خاکسترهای خود بروز می کند. عید قربان عید نزدیکی دل های بندگان به پروردگار خویش است.

غضنفرآبادی: عید قربان جشنی برای حجاج بعد از دوره عبادی و سیاسی حج است

موسی غضنفرآبادی، عضو فراکسیون روحانیت مجلس در همین خصوص در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت با بیان اینکه عید قربان یکی از اعیاد مهم مسلمانان است، گفت: عید قربان عیدی است که نماد بندگی از سوی حضرت اسماعیل(ع) و احضرت ابراهیم(ع) نشان داده شد و آنها ثابت کردند تسلیم محض در برابر فرمان خداوند سبحان هستند.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) انقیاد و بندگی خود را نشان دادند، عنوان کرد: از همین رو حجاج با وجود مشقت های موجود مراسمی را در این روز انجام می دهند و اعمالی را به جای می آورند.

وی افزود: حجاج این توفیق الهی را جشن می گیرند و خداوند متعال نیز بعد از یک دوره عبادی و سیاسی بسیار مهم، برای آنها یک امتیاز و هدیه به عنوان عید قربان در نظر گرفته است.

غضنفرآبادی در ادامه با اشاره به اینکه عید قربان نه تنها برای حجاج بلکه برای سایر مسلمانان نیز اعمالی را به همراه دارد، یادآور شد: نماز روز عید قربان، قربانی کردن و دید و بازدید در روز عید قربان سفارش شده و تأکیداتی که نسبت به اهمیت عید قربان وجود دارد هدیه الهی برای مسلمانان است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همه اعیاد ما بین شیعه و سنی مشترک است حتی خیلی از برادران اهل سنت نیز برای اعیاد شیعیان احترام قائلند اما در عید قربان و عید فطر که متفق القول هستند، اتحاد و وحدت بیشتری به چشم می خورد./

پایان پیام