شناسهٔ خبر: 7922169 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

در دیدار وزیر امور خارجه هلند با لاریجانی مطرح شد

حمایت پارلمانی از توسعه مناسبات اقتصادی از جمله انرژی

وزیر امور خارجه هلند در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت و پارلمان هلند از هرگونه توسعه و گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی در بخشهای مختلف از جمله انرژی و کشاورزی با جمهوری اسلامی ایران استقبال و حمایت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا، برت کوئندرس وزیر امور خارجه هلند بعدازظهر دیروز( یکشنبه 29 شهریورماه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی در این دیدار گفت: پیشینه خوب مراودات و همکاریها میان ایران و هلند بسترهای مناسبی جهت توسعه و گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی دوطرف فراهم کرده است که باید از آنها بهره برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اهمیت تبادل نظر و رایزنیهای مستمر میان ایران و اتحادیه اروپا در مسائل مختلف منطقه‌ای و بین المللی تصریح کرد: رفع چالشها و بحرانهای کنونی در منطقه و جهان نیازمند اراده و عزم بین المللی با مشارکت همه کشورهاست.

لاریجانی در این دیدار بر لزوم بهره‌گیری از فرصتهای موجود جهت گسترش همکاریها از جمله در بخش انرژی و انرژیهای تجدیدپذیر و آب میان دو کشور تاکید کرد.

در ادامه این دیدار، برت کوئندرس وزیر امور خارجه هلند با اشاره به سابقه چهارصد سال روابط دوطرف گفت: توافق هسته‌ای میان 1+5 و ایران افقهای نوینی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دوطرف گشوده است.

برت کوئندرس در پایان با تاکید بر آمادگی کشورش در ارتقای سطح مناسبات با کشورمان تصریح کرد: دولت و پارلمان هلند از هرگونه توسعه و گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی در بخشهای مختلف از جمله انرژی و کشاورزی با جمهوری اسلامی ایران استقبال و حمایت می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما