شناسهٔ خبر: 7895942 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر خارجه هلند در نشست خبری مشترک با ظریف:

کشورهای اروپایی با کاهش تحریمها به دنبال جلب اعتماد ایران هستند

خبرگزاری شبستان: وزیر خارجه هلند از تلاش کشورهای اروپایی به منظور جلب اعتماد بیشتر ایران با اجرای درست برجام و کاهش تحریم ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، برت کوئنداس، وزیر خارجه هلند که به منظور انجام سفری دو روزه از صبح امروز به تهران آمده دقایقی پیش در نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان گفت: از ایران برای میزبانی اش از من تشکر می کنم و قرار است امروز با مقامات دیگر ایرانی در تهران دیدار داشته باشیم و فردا راهی اصفهان شویم.

وزیر خارجه هلند با بیان اینکه مدت زمان زیادی است که ایران و هلند روابط عمیق با یکدیگر داشته اند به سفر قبلی خودش به ایران در 14 سال گذشته اشاره کرد و افزود: 14 سال پیش من به عنوان نماینده مجلس هلند به تهران و مشهد آمده ام که این سفر جهت افزایش روابط سیاسی و اقتصادی بود و امروز هم به همین منظور به تهران سفر کرده‌ایم.

وی در ادامه از طرف دولت هلند به ایران برای موفقیت در امضای توافق هسته ای تبریک گفت و افزود: در ریاست 6 ماه اول سال آینده اتحادیه اروپا که به عهده هلند است اجرای این توافق هسته‌ای مسئولیت های سنگینی برای اتحادیه اروپا به دنبال دارد.

برت کوئن داس خاطرنشان کرد: ما به دنبال سرمایه گذاری در زمینه های تجاری و انرژی در ایران هستیم و امروز هم گفتگوهای خوبی با آقای ظریف در این زمینه داشتیم همچنین وزرای انرژی و کشاورزی ایران نیز در همین رابطه به هلند سفر کرده‌اند و دولت و جامعه هلند و صنعت آن بسیار متعهد است که براساس توافق دوجانبه با ایران همکاری داشته باشد.

وی همچنین به دیدار بعدی خود با مقامات کشورمان اشاره کرد و گفت: قرار است در این دیدارها به مسایل مهمی همچون مهاجرت، اوضاع سخت منطقه، مواد مخدر و حقوق بشر و همچنین نقش مهم ایران در کشورهای منطقه بپردازیم.

وزیر خارجه هلند علاوه بر این گفت: ایران نیز جزء کشورهایی است که از هفته آینده در مجمع عمومی سازمان ملل حضور می‌یابد و این حضور فرصت خوبی را برای گفتگو با کشورهای مختلف برای ایران فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه با پاسخ به سوال خبرنگار پرس تی وی راجع به تصویر همکاری سیاسی ایران و هلند بعد از اجرای برجام توضیح داد: همیشه پیش بینی در سیاست خطرناک است اما به نظر من روابط ایران و اروپا پس از اجرای برجام مشارکت خواهد بود زیرا کشورهایی در اروپا هستند که تلاش می کنند اجرای درست برجام و اعتمادسازی و کاهش تحریمها با ایران به تعمیق رابطه بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند به پیروزی ایران و دیگر امضاکنندگان برجام بیانجامد و مشارکت بیشتر ایران و کشورهای اروپایی را به دنبال داشته باشد.

وی در پایان گفت: روابط ایران و هلند بسیار طولانی بوده اگرچه با پستی و بلندیهایی نیز همراه بوده است اما می توانیم شرایط را برای بهبود این روابط فراهم کنیم.
 

نظر شما