شناسهٔ خبر: 7895875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ظریف: هلند به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا اهمیت ویژه‌ای در اجرای برجام دارد

وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با همتای هلندی خود دیدار و پیرامون مسائل مختلف منطقه‌ای و ریاست دوره‌ای هلند بر اتحادیه اروپا و تاثیر آن بر اجرای صحیح برجام گفتگو و تبادل نظر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، صبح امروز محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با برت کوئندرس وزیر امور خارجه هلند دیدار و گفتگو کردند.

 

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به هیئت هلندی اظهار داشت: وزیر امور خارجه هلند امروز بعد از 14 سال به صورت شخصی و سیاسی به ایران سفر کرد و این در حالی است که در شش ماه اول سال آینده هلند ریاست دوره ای خود را از اتحادیه اروپا آغاز خواهد کرد و این کشور به عنوان ریاست دوره ای اتحادیه اروپا می تواند نقش مهمی در اجرای برجام داشته باشد.

 

در ادامه این دیدار وزیر امور خارجه هلند ابراز تشکر از دولت جمهوری اسلامی به دلیل میزبانی این سفر کرد و اظهار داشت: هیئت همراه فردا از اصفهان دیدار خواهر کرد.

 

وی افزود: ایران و هلند تاریخ مشترک زیادی با یکدیگر دارند و 14 سال پیش من به عنوان نماینده مجلس هلند در تهران، مشهد و ... دیدار داشتم.

 

کوئندرس هدف اصلی از سفر اخیر خود به ایران را افزایش روابط سیاسی اقتصادی و فرهنگی میان ملت ها ارزیابی کرد و گفت: از طرف دولت هلند دستیابی ایران به توافق هسته ای را تبریک می گویم.

 

وی تصریح کرد: ما باید این توافق را اجرایی کنیم و ریاست اتحادیه اروپا در این زمینه می تواند نقش مهمی ایفا کند.

 

وزیر خارجه هلند با تاکید بر اینکه ما به دنبال سیاست مشارکت بین دو کشور هستیم یادآور شد: در این راستا صبح امروز گفتگوهای مثبتی با مقامات ایرانی داشتیم. همچنین وزرای انرژی و کشاورزی ایران نیز سفرهایی به هلند داشتند.

 

کوئندرس با تاکید بر این موضوع که هلند خواهان تعمیق روابط با جمهوری اسلامی است تصریح کرد: دولت هلند متعهد است براساس توافق برای همکاری با جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف از جمله مسائل مربوط به آب که برای هر دو کشور مهم و حیاتی است همکاری هایی داشته باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در فرصت باقیمانده تا پایان سفر به ایران دو کشور در خصوص روابط مختلف ایران و اتحادیه اروپا مسائل مربوط به مهاجران همچنین اوضاع سخت منطقه برای رسیدن به صلح و ثبات گفتگوهایی خواهند داشت.

 

همچنین وزیر امور خارجه هلند در پایان سخنان خود از دولت جمهوری اسلامی برای حضور و مشارکت در خصوص مسائل مربوط به لبنان، سوریه و یمن تشکر کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما