به گزارش روابط عمومی این مجموعه، حمیدرضا ثقفی، مدیرعامل پتروپارس، با اشاره به رشد ظرفیت ناوگان حفاری این شرکت گفت: دستیابی به این افزایش ظرفیت در مدت زمانی کوتاه، حاصل برنامهریزی منسجم، تمرکز بر پروژههای اولویتدار و بسیج توان اجرایی مجموعه بوده است. وی افزود: تقویت ناوگان حفاری دریایی میتواند روند اجرای طرحهای توسعهای را تسریع کند و زمینه افزایش تولید گاز از میادین راهبردی کشور را فراهم کند. کارشناسان صنعت انرژی نیز افزایش تعداد دکلهای حفاری فعال در خلیجفارس را گامی مهم در جهت تقویت زیرساختهای توسعهای صنعت گاز ارزیابی میکنند. به اعتقاد آنان، تسریع عملیات حفاری در میادین مشترک بهویژه پارس جنوبی، میتواند نقش موثری در حفظ ظرفیت تولید و بهبود تراز انرژی کشور در سالهای آینده داشته باشد. پتروپارس اعلام کرده است برنامه توسعه ظرفیتهای حفاری و تولیدی خود را بهعنوان یکی از بازیگران اصلی پروژههای بالادستی نفت و گاز کشور ادامه خواهد داد.
شتاب حفاری در پارس جنوبی
گروه پتروپارس یکی از زیرمجموعههای شرکت ملی نفت ایران فعال در میدان گازی پارس جنوبی، از افزایش قابلتوجه ظرفیت عملیاتی خود در خلیج فارس خبر داد و اعلام کرد تعداد دکلهای حفاری دریایی این شرکت طی کمتر از ۱۰ماه از دو دستگاه به چهار دستگاه رسیده است؛ اقدامی که با هدف تسریع توسعه میادین گازی راهبردی کشور و پیشبرد پروژههای بالادستی در دستور کار قرار گرفته است. این افزایش ظرفیت در شرایطی انجام شده که توسعه میادین مشترک و جبران ناترازی انرژی به یکی از اولویتهای اصلی صنعت نفت و گاز ایران تبدیل شده است. دکلهای جدید قرار است در پروژههای کلیدی از جمله توسعه فاز۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی، طرح حفاریهای درونمیدانی (Infill) پارس جنوبی و توسعه میدان گازی بلال به کار گرفته شوند؛ پروژههایی که نقش مهمی در حفظ و افزایش تولید گاز کشور دارند.
صاحبخبر -
∎