شناسهٔ خبر: 76135724 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

راه‌اندازی سامانه مدیریت ارتباط با شهروندان

برنا - گروه اجتماعی؛ رئیس سازمان ثبت احوال کشور از راه‌اندازی «سامانه مدیریت ارتباط با شهروندان» خبر داد و گفت این مرکز با هدف پاسخ‌گویی سریع‌تر، نظارت بر کیفیت خدمات و رسیدگی به مشکلات مردمی به بهره‌برداری رسیده است. برنا - گروه اجتماعی؛ رئیس سازمان ثبت احوال کشور از راه‌اندازی «سامانه مدیریت ارتباط با شهروندان» خبر داد و گفت این مرکز با هدف پاسخ‌گویی سریع‌تر، نظارت بر کیفیت خدمات و رسیدگی به مشکلات مردمی به بهره‌برداری رسیده است.

صاحب‌خبر -

هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور، در مراسم بهره‌برداری ۱۵ آذرماه از سامانه مدیریت ارتباط با شهروندان (crm) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ثبت احوال یک سازمان خدمات‌محور است و ارائه خدمات مطلوب به مردم در اولویت این مجموعه قرار دارد. به همین منظور مرکز ارتباط با شهروندان راه‌اندازی شد تا مردم بتوانند پرسش‌ها، مشکلات و درخواست‌های خود در حوزه خدمات ثبت احوال را از طریق تماس تلفنی مطرح کنند.

وی با بیان اینکه کارشناسان این مرکز آماده پاسخ‌گویی به سوالات مختلف مردم هستند، گفت: در صورت نیاز، موضوعات مطرح‌شده به کارشناسان تخصصی داخل سازمان ارجاع می‌شود و پس از دریافت پاسخ، نتیجه به شهروندان اطلاع داده خواهد شد.

کارگر یکی از دلایل اصلی راه‌اندازی این مرکز در مقطع فعلی را انتقال فرایند صدور گواهی انحصار وراثت از قوه قضاییه به سازمان ثبت احوال از مردادماه امسال عنوان کرد و افزود: به دنبال این انتقال، ضروری بود خدمات ویژه و دقیق‌تری به مردم ارائه شود. به همین دلیل مرکز مدیریت ارتباط با شهروندان امروز رسماً شروع به کار کرد.

وی اعلام کرد:  شهروندان می‌توانند با شماره ۱۵۱۰ تماس بگیرند و مشکلات و پرسش‌های خود را درباره خدمات ثبت احوال مطرح کنند. شهروندان تهرانی می‌توانند با پیش شماره ۰۲۱  با این مرکز تماس بگیرند، این مرکز در سایر استان‌ها فعال است و پاسخگویی به صورت یکپارچه انجام می‌شود و در استان‌ها به پیش شماره نیاز ندارد.

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به ویژگی‌های سامانه جدید گفت: تمام فرآیند پاسخ‌گویی و ارجاع پرونده‌ها در این مرکز به صورت سامانه‌ای انجام می‌شود. علاوه بر پاسخ‌گویی، نظرات شهروندان نیز جمع‌آوری و در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و طراحی سامانه‌های جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کارگر تصریح کرد: در این مرکز داشبورد‌های متعدد پیش‌بینی شده که بر اساس آن نظرسنجی‌های مرتبط با کیفیت خدمات ثبت احوال انجام می‌شود. قطعا این نظرات در اصلاح، بهبود و توسعه خدمات آینده لحاظ خواهد شد.

کارگر تصریح کرد: در درگاه الکترونیکی سازمان ثبت احوال، خروجی‌های لازم و قابل دسترس برای عموم مردم قرار داده شده تا بتوانند به اطلاعات جمعیتی کشور دسترسی داشته باشند.

وی افزود: همچنین همه بخش‌های پژوهشی، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی از پیش درباره نحوه دسترسی به این اطلاعات مطلع شده‌اند و تاکنون بسیاری از این مراکز با مراجعه به سازمان ثبت احوال از داده‌های مرکز رصد جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

در ادامه سند راهبردی سازمان ثبت احوال با اهداف سیاستگذاری‌های صحیح  و از اقدام‌های فناورانه از جمله صدور الکترونیک گواهی وضعیت تاهل، صدور هوشمند گواهی الکترونیک وفات رونمایی شد.

انتهای پیام/