شناسهٔ خبر: 7602002 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحویل ۳۲ لوکوموتیو جدید به راه آهن تا پایان سال

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ حمید یزدانفر با اشاره به قرارداد تحویل 150 لوکوموتیو شرکت مپنا به راه‌آهن گفت: تاکنون مشکلی درباره 118 لوکوموتیو تحویلی به راه‌آهن گزارش نشده و در همه مسیرها به ویژه مسیر تهران - مشهد در حال سیر و حرکت است.


وی افزود: در لوکوموتیوهای قدیمی شرایط راحت و مناسبی برای لوکوموتیوران در نظر گرفته نمی‌شد اما اینها از لحاظ راحتی برای لوکوموتیورانان بسیار مناسب بوده و در ساخت آن به این مسئله دقت شده است.


یزدانفر وجود سامانه تهویه مناسب در لوکوموتیوهای تولیدی شرکت مپنا را یکی دیگر از ویژگی‌ آن‌ خواند و اظهار داشت: سرعت این لوکوموتیوها 160 کیلومتر در ساعت است و با توجه به اینکه لوکوموتیوهای دیزلی در جهان بیشینه سرعتشان 200 کیلومتر است این سرعت برای لوکوموتیوهای ایرانی سرعت خوبی به شمار می‌آید.


وی یادآور شد: چنانچه محدودیت‌های خط و سالن وجود نداشته باشد این لوکوموتیوها می‌تواند مسیر تهران-مشهد را در کمتر از 8 ساعت طی کند اما اگر بخواهیم به زمان سیر کمتر برسیم باید به سمت قطارهای برقی برویم.


یزدانفر گفت: این لوکوموتیوها برای تمام واگن‌های داخلی از ریل باس ( اتوبوس ریلی ) گرفته تا باری قابل استفاده است و برای ساخت آن از فناوری روز جهان بهره گرفته است.


 


نظر شما