مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد: مشکل پلاک گذاری اتوبوس های پایتخت ارتباطی با اسناد فروش ندارد و برای رفع مشکلات مربوط به اتوبوس های در حال بازسازی اقدامات لازم در حال انجام است.
به گزارش تین نیوز، احمد قیومی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در جلسه ۳۷۲ شورای اسلامی شهر تهران با تشریح وضعیت حسابرسی این شرکت گفت: مشکل پلاک گذاری اتوبوس ها ناشی از سند نیست و اتوبوس های فعال دارای سند فروش هستند. وی افزود: برای اتوبوس های در حال بازسازی نیز اقدامات لازم جهت رفع مشکلات اسنادی در حال انجام است.
قیومی مهم ترین بند تکلیفی حسابرسی را مشمول بودن شرکت به ماده ۱۴۱ قانون تجارت دانست و اعلام کرد: مجمع عمومی فوق العاده هفته آینده برگزار می شود و با بازبینی سرمایه جدید، شرکت از شمول این ماده خارج خواهد شد.
وی با اشاره به بدهی های مالیاتی باقی مانده از سال ۱۳۹۹ گفت: اقدامات لازم برای پرداخت این بدهی ها انجام شده و ظرف چند ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد. همچنین زمین دلاوران براساس توافق، معوض آن به شرکت واحد واگذار می شود تا نیاز روزافزون به توقف گاه در شهر برطرف شود.
مدیرعامل شرکت واحد ادامه داد: در گذشته توقف گاه هایی در نقاط پرتراکم وجود داشت که اکنون در مناطق مسکونی قرار گرفته اند. با توافق با شهرداری تهران، چهار توقف گاه جدید به شرکت واحد تحویل شده و معوض زمین های مورد استفاده در پروژه های عمرانی نیز در حال دریافت است.
وی درباره تبلیغات روی اتوبوس ها و ایستگاه ها گفت: توافق های لازم با سازمان زیباسازی انجام شده و مشکلی در این بخش وجود ندارد.
قیومی با اشاره به موضوع اتوبوس های بدون پلاک افزود: این مسئله طی ۱۶ سال اخیر در گزارش های حسابرسی تکرار شده اما ارتباطی با سند اتوبوس ها ندارد. وی اعلام کرد: از مجموع ۵ هزار و ۲۸۰ دستگاه اتوبوس در تهران، سه هزار و ۲۰۲ دستگاه فعال هستند. در این دوره مدیریت شهری نیز نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه قرارداد داخلی بسته شده است.
او تأکید کرد: همزمان با ورود اتوبوس های جدید، ناوگان فرسوده از رده خارج می شود و همین موضوع سبب می شود تغییرات در تعداد ناوگان کمتر دیده شود. قیومی افزود: با ورود اتوبوس های بی آرتی و توسعه خطوط، شمار ناوگان پایتخت افزایش خواهد یافت. اکنون تهران دارای ۲۰۱ خط و بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ ایستگاه است و برنامه شرکت توسعه خطوط و ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان خواهد بود.