به گزارش خبرگزاری آنا، احمد قیومی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در جلسه سیصد و هفتاد و دوم شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارش حسابرسی این شرکت اظهار کرد: مهمترین موضوع تکلیفی، مشمولیت شرکت در ماده ۱۴۱ قانون تجارت است. به گفته وی، مجمع عمومی فوقالعاده شرکت هفته آینده برگزار خواهد شد و با بازنگری سرمایه، این شرکت از شمول این ماده خارج میشود.
قیومی با اشاره به انباشت بدهی مالیاتی از سال ۱۳۹۹ گفت: روند پرداخت این بدهیها آغاز شده و طی چند ماه آینده تعیینتکلیف خواهد شد.
وی درباره زمین دلاوران توضیح داد: قرار است زمینی معوض به شرکت واحد تحویل داده شود. با توجه به پروژههای عمرانی در سطح شهر و تخلیه برخی توقفگاهها، نیاز به جایگزینی این فضاها اجتنابناپذیر است. به گفته او، چهار توقفگاه جدید به شرکت واحد تحویل شده و معوض زمینهای مورد استفاده در پروژههای عمرانی نیز دریافت خواهد شد.
مدیرعامل شرکت واحد درباره تبلیغات اتوبوسی نیز اعلام کرد: توافقهای لازم با سازمان زیباسازی انجام شده و در این بخش مشکلی وجود ندارد.
او در بخش دیگری از سخنانش به مشکل پلاک برخی اتوبوسها اشاره کرد و افزود: تعدادی از اتوبوسها طی ۱۶ سال گذشته بدون پلاک از رده خارج شدهاند و این موضوع مکرراً در گزارشهای حسابرسی مطرح بوده است. قیومی تأکید کرد: مشکل پلاکگذاری، نبود سند نیست؛ اتوبوسهای فعال سند فروش دارند. در حال پیگیری برای حل مشکل اسناد اتوبوسهایی هستیم که قرار است بازسازی شوند.
وی با بیان اینکه از مجموع پنج هزار و ۲۸۰ دستگاه اتوبوس، سه هزار و ۲۰۲ دستگاه فعال هستند، افزود: در دوره ششم مدیریت شهری نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس قرارداد داخلی منعقد کردهایم. همزمان با ورود اتوبوسهای جدید، ناوگان فرسوده از رده خارج میشود و همین مسئله باعث میشود عدد نهایی ناوگان تغییر چشمگیر نداشته باشد. هدف ما خروج بخش عمده ناوگان فرسوده و افزایش تعداد اتوبوسها بهویژه در خطوط بیآرتی است.
قیومی همچنین گفت: گزارشهای حسابرسی در سالهای گذشته مشروط بوده اما گزارش سال ۱۴۰۳ بهصورت منصفانه اعلام شده است. با خروج از ماده ۱۴۱، امکان توسعه ناوگان فراهمتر میشود. تهران دارای ۲۰۱ خط و بیش از چهار هزار و ۲۰۰ ایستگاه است و برنامه ما توسعه خطوط و افزایش کیفیت خدمات است.
در ادامه جلسه، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: مدیرعامل ایرانخودرو دیزل اعلام کرده است که تا پایان سال امکان تحویل ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران وجود دارد. با توجه به کمبود اتوبوس، لازم است مذاکرات با این شرکت انجام و اتوبوسهایی با کیفیت مناسب خریداری شود.
انتهای پیام/