شناسهٔ خبر: 75885434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران:

مشکل پلاک‌گذاری اتوبوس‌های پایتخت، بخاطر سند نیست

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه مشکل پلاک‌گذاری ناشی از سند اتوبوس‌ها نیست، گفت: اتوبوس‌های فعال دارای سند فروش است و برای رفع مشکل اسناد اتوبوس‌های در حال بازسازی اقدام می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد قیومی روز سه‌شنبه در جلسه ۳۷۲ شورای اسلامی شهر تهران، با تشریح وضعیت حسابرسی این شرکت مهمترین بند تکلیفی را مشمول بودن به ماده ۱۴۱ قانون تجارت اعلام کرد و افزود: مجمع عمومی فوق‌العاده هفته آینده برگزار می‌شود و با بازبینی سرمایه جدید، شرکت از شمول این ماده خارج خواهد شد.

وی با اشاره به انباشت بدهی‌های مالیاتی باقی‌مانده از سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: اقدامات لازم برای پرداخت این بدهی‌ها انجام شده و ظرف چند ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد. همچنین زمین دلاوران براساس توافق، معوض آن به شرکت واحد واگذار می‌شود، با توجه به اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر و نیاز روزافزون به توقف‌گاه، دریافت این زمین جایگزین ضروری است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران ادامه داد: در گذشته توقف‌گاه‌هایی در نقاط پرتراکم وجود داشت که اکنون در مناطق مسکونی قرار گرفته‌اند. با توافق با شهرداری تهران، چهار توقف‌گاه جدید به شرکت واحد تحویل شده و معوض زمین‌هایی که برای پروژه‌های عمرانی گرفته شده، در حال دریافت است.

وی درباره تبلیغات روی اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها نیز گفت: توافق‌های لازم با سازمان زیباسازی انجام شده و در این بخش مشکلی وجود ندارد.

مشکل پلاک‌گذاری اتوبوس‌های پایتخت، بخاطر سند نیست

فعالیت سه هزار اتوبوس فعال در تهران

قیومی به موضوع اتوبوس‌های بدون پلاک اشاره کرد و افزود: این موضوع در ۱۶ سال اخیر در گزارش‌های حسابرسی تکرار شده است، مشکل پلاک‌گذاری ناشی از سند اتوبوس‌ها نیست.

وی با اعلام اینکه از پنج هزار و ۲۸۰ دستگاه اتوبوس در تهران، سه هزار و ۲۰۲ دستگاه فعال است، گفت: در این دوره مدیریت شهری نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس قرارداد داخلی بسته‌ایم. همزمان با ورود اتوبوس‌های جدید، ناوگان فرسوده از رده خارج می‌شود و همین موضوع سبب می‌شود میزان تغییر در تعداد ناوگان کمتر دیده شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تاکید کرد: با ورود اتوبوس‌های بی‌آرتی و توسعه خطوط، تلاش می‌شود شمار ناوگان پایتخت افزایش یابد، گزارش حسابرسی سال ۱۴۰۳ منصفانه اعلام شد و امیدواریم پس از خروج از ماده ۱۴۱، توسعه ناوگان سرعت بیشتری گیرد. اکنون تهران ۲۰۱ خط و بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ ایستگاه دارد و برنامه‌ ما توسعه خطوط و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان است.