شناسهٔ خبر: 75832442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حرکت سیستم آموزشی هرمزگان به سمت کیفیت‌محوری با تکیه بر توانمندسازی معلمان و مدرسه‌محوری

برنا-گروه استانها: مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از حرکت سیستم آموزشی استان هرمزگان به سمت کیفیت‌محوری با تکیه بر توانمندسازی معلمان و مدرسه‌محوری خبر داد. برنا-گروه استانها: مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از حرکت سیستم آموزشی استان هرمزگان به سمت کیفیت‌محوری با تکیه بر توانمندسازی معلمان و مدرسه‌محوری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، منوچهر ضیایی در نشست روسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی ۲۳ گانه استان که با حضور محمد آشوری استاندار هرمزگان برگزار شد، با تبیین برنامه‌های کلیدی وزارت آموزش و پرورش، بر ضرورت تمرکز جدی بر ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری در مدارس تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت آگاهانه و مردم‌محور در نظام تعلیم و تربیت، بیان کرد: توجه به سیره علوی و بهره‌گیری از مفاهیم ارزشمند فرمان امیرالمؤمنین علیه‌السلام به مالک اشتر می‌تواند مسیر حکمرانی آموزشی را شفاف، انسانی و اثرگذار سازد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان عنوان کرد: مهربانی با مردم، رعایت انصاف، پرهیز از غرور، مشورت صحیح، شناخت اقشار مختلف جامعه و توجه به طبقات کم‌برخوردار از مهم‌ترین اصول حکمرانی تربیتی و مدیریتی است.

وی افزود: ارتقای کیفیت آموزشی اصلی‌ترین اولویت مجموعه آموزش و پرورش استان است و در این راستا برنامه‌هایی همچون توانمندسازی معلمان با رویکرد نوین از طریق طرح «توانا»، «سفر یادگیری»، اجتماعات یادگیری و دوره‌های «شمیم» در حال اجراست.

 ضیایی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تمامی مناطق آموزشی تا زمان تعیین شده پوشش کامل معلمان را در برنامه‌های توانمندسازی محقق کرده باشند.

وی با اشاره به ضرورت نقش‌آفرینی فعال مدیران مدارس در مدیریت کلاس درس اظهار کرد: ایجاد تنوع در چینش کلاس‌ها، آغاز جذاب آموزش، تقویت کار گروهی، بهره‌گیری هدفمند از فناوری و فراهم کردن فرصت ارائه علمی برای دانش‌آموزان از شاخص‌های کلاس استاندارد و یادگیری عمیق است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندسازی مشاوران متوسطه دوم اشاره کرد و گفت: اجرای دوره‌های تخصصی مشاوره تحصیلی با حضور اساتید برجسته ملی، سرمایه‌ای ماندگار برای هدایت تحصیلی و انگیزشی دانش‌آموزان پایه‌های دهم تا دوازدهم خواهد بود.

وی همچنین با تأکید بر نقش ظرفیت‌های محلی، اجتماعی و خیرین در پیشبرد اهداف آموزشی استان بیان کرد: مشارکت مردمی تنها محدود به مدرسه‌سازی نیست و باید از توان علمی، فرهنگی و حمایتی خیرین در راستای تقویت فرآیند یادگیری و ایجاد فرصت‌های برابر بهره‌مند شد.

وی تأکید کرد: گزارش و مستندسازی دقیق مشارکت‌ها موجب تقویت انگیزه اجتماعی و الگوسازی خواهد شد.

ضیایی با اشاره به برنامه‌های حوزه ابتدایی نیز عنوان کرد: طرح «حامی» یک حرکت ارزشمند مردمی در حمایت از دانش‌آموزان نیازمند است و شبکه‌سازی صحیح میان فرهنگیان، بازنشستگان و دانشجومعلمان می‌تواند این طرح را به الگویی ملی تبدیل کند.

وی ارتقای معدل نهایی پایه‌های یازدهم و دوازدهم، تقویت فعالیت‌های پرورشی، احیای صبحگاه مدارس، افزایش مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و توسعه نماز جماعت را از دیگر اولویت‌های مهم استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با همدلی مدیران، خلاقیت مدارس و نگاه راهبردی معلمان، هرمزگان در مسیر رشد و تعالی بیشتر قرار خواهد گرفت.