به گفته نیکنام حسینیپور، بهرهگیری از فناوریهای نوین، تلاش برای حفظ هویت ایرانی و اسلامی، صیانت از زبان فارسی، ملیت و ایرانیت باید سرلوحه برنامههای تبلیغاتی و رسانهای کشور قرار گیرد تا روایتها و پیامهای ملی ایران در سطح داخلی و بینالمللی با قدرت و اصالت بیشتری بازتاب یابد.
رئیس مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به جنبههای فرهنگی تبلیغات، اظهار داشت: بخش عمدهای از فعالیتهای تبلیغاتی امروز ماهیت تجاری دارد، اما در همین بستر میتوان پیامهای فرهنگی و اجتماعی اثرگذار را نیز منتقل کرد.
وی با اشاره به شرایط پس از جنگ 12 روزه افزود: ایران هنوز نتوانسته در سطح داخلی و بینالمللی پیام امید و نشاط اجتماعی خود را بهطور کامل ارائه کند و توجه به زیباییشناسی در تبلیغات شهری میتواند از راههای مؤثر برای بازآفرینی حس آرامش، امیدآفرینی و تقویت سرمایه اجتماعی در میان مردم باشد.
حسینیپور در ادامه با بیان اینکه فرهنگ و هنر ایران معدنی پایانناپذیر از ارزشها و خلاقیتها است، تصریح کرد: لازم است ارزیابی شود که تا چه میزان از این ظرفیتها در جهت ایجاد ارزش افزوده فرهنگی و اقتصادی بهره گرفتهایم. وی تاکید کرد: شرکتهای خصوصی نگاه تبلیغاتی خود را بر منافع تجاری متمرکز میکنند، اما نهادهای فرهنگی باید این روند را به سوی تلفیق هنر و فرهنگ در تبلیغات هدایت کنند تا این حوزه از کارکرد صرفاً اقتصادی فراتر رفته و به عامل ارتقای فرهنگ عمومی و ذوق زیباییشناختی جامعه تبدیل شود.
پانزدهمین همایش سراسری کارشناسان تبلیغات اداراتکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهای سراسر کشور طی روزهای ۲۰ و ۲۱ آبانماه ۱۴۰۴ در تهران در حال برگزاری است.