شناسهٔ خبر: 75794097 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قائم‌مقام رئیس جهاد دانشگاهی:

توانایی ارائه مطلوب دستاوردهای علمی یک مهارت کلیدی محسوب می‌شود

قائم‌مقام رئیس جهاد دانشگاهی مهارت ارائه علمی را بخشی کلیدی از فرآیند تحصیل دانست و گفت: دانش‌اندوزی تنها بخشی از مسیر تحصیل است؛ توانایی ارائه مطلوب دستاوردهای علمی نیز یک مهارت کلیدی محسوب می‌شود. خوشبختانه مسابقه ارائه سه‌دقیقه‌ای توانسته جای خود را میان دانشجویان باز کند و نشان داد که می‌توان در زمانی کوتاه با گزاره‌های دقیق، پیام یک موضوع علمی را به روشنی به مخاطب منتقل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر سید عبدالحمید احمدی در مرحله فینال دومین دوره مسابقات ملی ارائه سه‌دقیقه‌ای که امروز ۲۱ آبان در تالار دهشور دانشکده علوم پایه دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش برگزارکنندگان و دانشجویان شرکت‌کننده، بر نقش مؤثر فعالیت‌های فرهنگی در ارتقای مهارت‌ها و یادگیری‌های عمیق‌تر دانشجویان تأکید کرد.

وی با اشاره به حضور بیش از هزار دانشجو در مراحل مختلف این رویداد اظهار کرد: این مسابقه یک کار فرهنگی ارزشمند است که به تقویت مهارت ارائه، ارتباط و در نتیجه یادگیری مؤثرتر کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده است دانشجویانی که در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی حضور فعال دارند، دست‌کم ۲۰ درصد موفق‌تر از سایر دانشجویان هستند.

احمدی گفت: جهاد دانشگاهی و سایر نهادهای فرهنگی با ایجاد زمینه‌های مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، سهم بسزایی در موفقیت تحصیلی آنان دارند. دانشجویان نیز باید حضور در دانشگاه را تنها به گذراندن واحدهای درسی و شرکت در امتحانات محدود نکنند؛ چرا که دانشگاه ظرفیتی گسترده برای یادگیری عمیق‌تر و مؤثرتر فراهم می‌کند.

قائم‌مقام رئیس جهاد دانشگاهی همچنین مهارت ارائه علمی را بخشی کلیدی از فرآیند تحصیل دانست و گفت: دانش‌اندوزی تنها بخشی از مسیر تحصیل است؛ توانایی ارائه مطلوب دستاوردهای علمی نیز یک مهارت کلیدی محسوب می‌شود. خوشبختانه مسابقه ارائه سه‌دقیقه‌ای توانسته جای خود را میان دانشجویان باز کند و نشان داد که می‌توان در زمانی کوتاه با گزاره‌های دقیق، پیام یک موضوع علمی را به روشنی به مخاطب منتقل کرد.

وی در پایان از زحمات برگزارکنندگان، داوران و دانشجویان تقدیر کرد و افزود: جا دارد از همکارانم در سازمان مطالعه و نشر آثار جهاد دانشگاهی و همچنین داورانی که در ارزیابی‌ها نقش داشتند، تشکر کنم. امیدواریم با بهره‌گیری از ارزیابی‌های دقیق این دوره، بتوانیم برنامه‌های فرهنگی مؤثرتری با مشارکت گسترده‌تر دانشجویان برگزار کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها: