شناسهٔ خبر: 75775350 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

جذاب‌ترین محصولات فناورانۀ نمایشگاه اکسپوی شانگهای را بشناسید

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین در شانگهای میزبان در حال برگزاری است و شرکت‌ها از آخرین محصولات خود رونمایی می‌کنند، عینک صوتی Nuance، سامانه‌های کنترل از راه دور اپیروک، راهکارهای هوش مصنوعی فیلیپس و آندوسکوپ میدان دید عمیق المپوس از جمله جذاب‌ترین فناوری‌هایی بودند که توجه بازدیدکنندگان را جلب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آنا؛ حضور ۴۳ هیئت تجاری رسمی، بیش از ۷۰۰ هیئت فرعی و نزدیک به ۴۵۰ هزار بازدیدکننده حرفه‌ای نمایشگاه را به بستری برجسته برای معرفی فناوری‌های پیشرفته شرکت‌های بین‌المللی تبدیل کرده است. 

عینک صوتی Nuance از گروه لوکسوتیکا برای نخستین بار در بازار چین در این دوره از نمایشگاه معرفی شد؛ این محصول ترکیبی از فناوری‌های نوین صوتی و بصری را در قالب یک فریم شیک ارائه می‌دهد. 

طراحی عینک هدفمند برای افراد دچار کم‌شنوایی خفیف تا متوسط است و فناوری اختصاصی گوش باز را درون فریم‌هایی با ظاهر مدرن ادغام می‌کند تا هم پشتیبانی شنیداری واضح فراهم آورد و هم موانع ظاهری و روانی مرتبط با سمعک‌های سنتی را کاهش دهد. 

این عینک‌ها امکان سفارش لنز‌های طبی را دارند تا نیاز‌های بینایی و شنوایی را به‌صورت هم‌زمان پوشش دهند و از عمر باتری طولانی برخوردار هستند. شرکت سازنده اعلام کرده است که این محصول پتانسیل بهبود کیفیت زندگی بیش از یک میلیارد نفر را دارد. 

 فناوری‌های معدنی و زیرزمینی در نمایشگاه

سامانه‌های کنترل از راه دور که شرکت سوئدی اپیروک نمایش داد تحول عملیاتی در معادن و زیرساخت‌ها را هدف قرار می‌دهند؛ از جمله تجهیزاتی که روی دستگاه حفاری زیرزمینی Simba ۱۳۵۴ نصب شده‌اند. این فناوری امکان تغییر عملیات زیرزمینی سنتی به عملیات کنترل‌شده از دفتر را فراهم می‌سازد و بار کاری اپراتور‌ها را کاهش می‌دهد. 

سامانه کنترل از راه دور بر پایه شبکه ۵ G ساخته شده و شامل سامانه کنترل هوشمند روی خود دستگاه، سامانه ارتباطات خودرو و حسگر‌های با دقت بالا است؛ اپراتور‌ها می‌توانند عمق هدف‌گذاری‌شده را وارد کرده و تنها با یک کلیک دستورالعمل‌ها را صادر کنند تا سیستم عملیات خودکاری برای حفاری یک حفره اجرا نماید. 

نوآوری در حوزه سلامت

نمایشگاه شرکت فیلیپس آمستردام را قادر ساخت تا بیش از ده راهکار سلامت مبتنی بر هوش مصنوعی را به نمایش بگذارد که بر نوآوری‌های بالینی در تشخیص تصویری هوش‌محور، ناوبری مداخله‌ای هوشمند و مراقبت‌های بحرانی متمرکز هستند. 

سامانه آزوریون نمونه‌ای از این راهکارهاست که راهکار جامعی برای درمان مداخله‌ای ارائه می‌دهد و هدف آن ارتقای استاندارد‌های نسل جدید از طریق پیشرفت‌های رویه‌ای، تصویربرداری دقیق و تعامل با هوش مصنوعی اعلام شده است. 

سرمایه‌گذاری سالانه ۱.۷ میلیارد یورویی فیلیپس روی تحقیق و توسعه که نزدیک به نیمی از آن به هوش مصنوعی و علم داده اختصاص می‌یابد، نشان‌دهنده تداوم تلاش این شرکت برای افزایش کارایی تشخیصی و بهبود نتایج سلامت با ابزار‌های هوشمند است؛ فیلیپس همچنین همکاری با شرکای چینی برای پیشبرد تحول دیجیتال در سیستم سلامت را پیگیری می‌کند. 

تجهیزات تصویرسازی و آندوسکوپی

نمایشگاه محصولات برجسته‌ای از شرکت ژاپنی المپوس را نیز در خود جای داد که از جمله آن آندوسکوپ الکترونیکی فوقانی دستگاه گوارش مدل GIF-EZ۱۵۰۰-C با فناوری میدان دید عمیق افزوده است. 

فناوری یادشده تصاویر نزدیک‌برد و دوربرد را ترکیب می‌کند تا میدان دید وسیع‌تری ایجاد کند و به گفته شرکت وضوح بالاتر و جزئیات غنی‌تری در سراسر سطح تصویر به دست آید. 

استفاده از حسگر با وضوح بالا و الگوریتم‌های کاهش نویز امکان تولید تصاویر با کیفیت و نویز پایین را فراهم می‌آورد که به تشخیص بهتر ضایعات توسط پزشکان کمک می‌کند؛ چاینا دیلی اضافه می‌کند که نماینده المپوس نیز از نمایشگاه به‌عنوان پنجره‌ای باز برای درک عمیق‌تر بازار چین و نیاز‌های صنعتی این کشور یاد کرد.

انتهای پیام/