به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدتقی رفیعی در نهمین قسمت برنامه «پایش» که با حضور عباس حاجرسولیها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در اداره ارتباطات مردمی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری اصفهان بهعنوان یکی از نهادهای پیشرو و متعهد در حوزه پاسخگویی باکیفیت به شهروندان، با تدوین سند راهبردی نظام جامع مدیریت ارتباطات مردمی گام مهمی در مسیر نهادینهسازی ارتباطی پایدار، فعال و دوسویه میان مدیریت شهری و مردم برداشته است.
وی با بیان اینکه این سند هماکنون در مسیر ارزیابی و رایزنی با حوزههای مختلف شهرداری است تا از جامعیت کافی برخوردار شود، افزود: هدف از تدوین سند ایجاد یک چشمانداز کلی، جامع و منسجم از فعالیتها، سیاستها و برنامههای حوزه ارتباطات مردمی است تا تمام خدمات و فعالیتهای بخشهای مختلف مدیریت شهری اصفهان که بهصورت مستقیم یا غیرمستقیم با شهروندان در ارتباط است، در قالب یک نظام هماهنگ و هدفمند یکپارچه شوند.
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد: سند راهبردی در راستای تحقق اهداف برنامه راهبردی شهرداری اصفهان ۱۴۱۰ تدوین و با نگاه به مفاهیمی نظیر شهر مردم محور، شفافیت و مشارکتمحوری، امانتداری، نیکنامی و عدالتمحوری طراحی شده است.
رفیعی خاطرنشان کرد: در فرآیند تدوین سند، نقش و جایگاه تمامی ذینفعان ارتباطات مردمی شهر اصفهان از جمله شهروندان، مدیران شهری، کارکنان شهرداری و نهادهای دیگر در نظر گرفته شده تا رویکردی فراگیر و مشارکتی در نظام ارتباطی شهر اصفهان شکل گیرد.
وی گفت: بر اساس مفاد این سند، تمامی فرآیندهای مرتبط با تدوین بودجه، طراحی و اجرای پروژههای شهری باید متعهد به اصول ارتباطات مردمی باشد؛ به این معنا که هیچ برنامه یا اقدام اجرایی در شهر اصفهان نباید بدون در نظر گرفتن نقش مردم و سازوکار ارتباطی با آنها شکل گیرد.
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان افزود: این سند تنها مختص شهرداری اصفهان نیست، بلکه رویکرد آن بهگونهای طراحی شده است که سایر دستگاههای اجرایی و نهادهای شهری نیز در چارچوب همین نظام ارتباطی قرار گیرند تا هماهنگی و همافزایی در سطح کلان مدیریت شهری اصفهان محقق شود.
رفیعی با بیان اینکه تحقق سند ارتباطات مردمی آغاز مسیر مدیریت واحد شهری است، گفت: در سند راهبردی نظام جامع مدیریت ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان، مجموعهای از الزامات فنی، اخلاقی، ارتباطی و علمی برای نحوه تعامل شهرداری با مردم تدوین شده است. این الزامات، مبنای رفتاری و عملکردی تمامی واحدهای شهرداری در ارتباط با شهروندان را تعیین میکند و بر شفافیت، صداقت، کرامت انسانی، پاسخگویی مؤثر و افزایش رضایتمندی و کیفیت زندگی شهروندان تأکید دارد.
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اجرای موفق این سند نیازمند همراهی و حمایت شورای اسلامی شهر اصفهان است تا با سیاستگذاریهای حمایتی، مسیر تحقق اهداف آن در تمام بخشهای مدیریت شهری تسهیل شود، خاطرنشان کرد: تحقق کامل اهداف سند تنها زمانی امکانپذیر است که تمام خانواده بزرگ شهرداری اصفهان از آن بهره گرفته و فعالیتهای خود را در راستای رویکردهای آن تنظیم کنند.