به گزارش ایرنا، محیط مدرسه به عنوان یکی از مهمترین عوامل تشکیل دهنده رفتار افراد میتواند سهم قابل توجهی در ایجاد شادی در افراد درون مدرسه و تسری آن به جامعه داشته باشد و لازم است برای توام کردن این زمان با شادی بیشتر، این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
همچنین برای تحقق این مهم پیشنهاد میشود لباسهای فرم مدرسه به رنگ شاد انتخاب شود. به نظافت کلاسها و مدرسهها توجه شود. دیوارهای کلاسها و مدرسهها با رنگ شاد تزیین شود. آزمایشگاه مدرسه تجهیز شود.
به فضای سبز مدرسه توجه شود. جشنها و مراسم صبحگاهی به طور مرتب برگزار شود.
معلمان و مدیران با دانشآموزان رفتار دوستانه و همراه با محبت داشته باشند. همچنین معلمان در تدریس خود از روشهای فعال مانند بازی، نمایش و کار گروهی استفاده کنند تا دانشآموزان با علاقه به یادگیری موضوعات بپردازند و از یادگیری دروس لذت ببرند.
این مهم هم اینک یکی از برنامههای تحولی و بنیادین آموزش وپرورش در دولت چهاردهم اعم از سختافزاری و نرم افزاری و از زیباسازی و نوسازی محیط مدرسه تا اجرای برنامه های فاخر هنری و فرهنگی و ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان قرارگرفه است.
در همین راستا و در استان کهگیلویه وبویراحمد توجه به این ضرورت هم اینک به عنوان یکی از راهبردها و برنامه های جدی متولیان امر قرار دارد .
چهارشنبه های هر هفته مسوولان و مدیران آموزش و مرورش با حضور در یکی از مدارس به منظور نهادینه کردن این مهم و با برنامه های شاد و متنوع ضمن ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان و محیط مدرسه در خصوص شناسایی استعدادهای دانش آموزان و شکوفایی خلاقیت آنها اقدام می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد می گوید: بازدیدها و حضور در مدارس علاوه بر آشنایی با مسائل و مشکلات مدرسه تاکید بر اجرای برنامههای شاد و متنوع و شکوفایی خلاقیت در بین دانش آموزان استوار است.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد ایوب رضایی در این بازدیدهای سرزده، با حضور در کلاسهای درس و گفتوگو با معلمان و دانشآموزان، ضمن بررسی شرایط آموزشی و پرورشی مدارس، از نزدیک در جریان مسائل، نیازها و پیشنهادات آنان قرار گرفت و بر لزوم توجه ویژه به خلاقیت، نشاط و مهارتآموزی در مدارس استان تأکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در این بازدید ها با قدردانی از تلاش معلمان در مسیر ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری، اظهار داشت: مدرسه باید محیطی پویا، شاد و الهامبخش برای رشد فکری و مهارتی دانشآموزان باشد؛ چرا که آموزش بدون پرورش و نشاط، به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
وی با اشاره به جایگاه ویژه فعالیتهای پرورشی در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و لزوم تربیت نسلی خلاق ، متعهد و مسئولیت پذیر افزود: خلاقیت، مهارتآموزی و نشاط باید در مدارس نهادینه شود تا بتوانیم نسلی توانمند و مسئولیتپذیر برای آینده کشور تربیت کنیم.
رضایی همچنین بر ضرورت توجه مدیران مدارس به وضعیت فضاهای آموزشی، تجهیزات، امکانات و رعایت عدالت آموزشی در مناطق مختلف استان تأکید کرد و گفت: ارتقای کیفیت آموزش و بهبود محیط یادگیری نیازمند مشارکت فعال همه عوامل مدرسه و حمایت خانواده هاست .
مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان با اشاره به اهمیت نظارت و بازدیدهای مستمر از مدارس بیان کرد: چهارشنبههای نظارتی فرصتی ارزشمند برای ارتباط تنگاتنگ با مدارس و شناخت بهتر ظرفیتها و چالشهای نظام تعلیم و تربیت است.
وی یادآور شد: امیدواریم با همراهی معلمان، مدیران و اولیای گرانقدر، بتوانیم با اشراف کامل بر مسائل آموزش وپرورش، گامهای مؤثرتری در مسیر تحقق عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری و پرورش نسلی خلاق، مؤمن و مسئولیت پذیر برداریم.
رضایی عنوان کرد: تلاش می کنیم که در راستای سیاستها و برنامه های تحولی دولت و وزارت آموزش وپرورش علاوه بر تاکید بر نوسازی و افزایش سرانه فضای فیزیکی در حوزه نرم افزاری با اجرای برنامههای نشاط آور و روح افزا و شناسایی استعدادها کیفیت بخشی و ارتقای توان علمی و تحصیلی و ایجاد خلاقیت و نوآوری دانشآموزان را در اولویت قرار دهیم.