شناسهٔ خبر: 75656992 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نحوه ارجاع دانش آموزان مشکوک به اختلال‌یادگیری به مراکز جامع اعلام شد

تهران - ایرنا - مدیران و معلمان مدارس ابتدایی عادی از این پس می‌توانند از طریق سامانه سیدا، دانش‌آموزان مشکوک به اختلال یادگیری و دیرآموز را به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی و تربیتی منطقه خود ارجاع دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر اهمیت شناسایی به موقع و ارجاع دانش‌آموزان مشکوک به اختلال یادگیری ویژه و دیرآموز به مراکز جامع سنجش، آموزش، توان‌بخشی و مداخله به هنگام رشدی و تربیتی، اعلام کرد: دانش‌آموزان باید برای انجام ارزیابی دقیق و دریافت مداخلات تخصصی به مراکز مربوطه معرفی شوند.

در این اطلاعیه تصریح شده، لذا مدیران و معلمان محترم مدارس ابتدایی می‌توانند درخواست خود را مبنی بر ارجاع دانش‌آموز و استفاده از خدمات تخصصی مرکز جامع منطقه مربوطه، از طریق سامانه سیدا ( سامانه یکپارچه دانش‌آموزی) ثبت نمایند.

وزارت آموزش و پرورش همچنین بر نقش موثر مدیران و معلمان مدارس ابتدایی برای همکاری در این زمینه و حمایت از دانش‌آموزان اختلال یادگیری ویژه و دیرآموز تاکید کرده است.

این اطلاعیه افزوده است: این همکاری موجب می‌شود تا این گروه از دانش‌آموزان بتوانند از خدمات ویژه مراکز جامع سنجش، آموزش، توان‌بخشی و مداخله به هنگام رشدی و تربیتی، بهره‌مند شوند.