شناسهٔ خبر: 75645891 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نحوه ارجاع دانش‌آموزان مشکوک به "اختلال‌یادگیری" به مراکز جامع

سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد که مدیران و معلمان مدارس ابتدایی عادی از این پس می‌توانند از طریق سامانه سیدا، دانش‌آموزان مشکوک به اختلال یادگیری و دیرآموز را به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی و تربیتی منطقه خود ارجاع دهند تا این این گروه از دانش‌آموزان بتوانند از این مراکز خدمات دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در ادامه اطلاعیه سازمان آموزش و پرورش استثنایی آمده است: نظر به اهمیت شناسایی به موقع و ارجاع دانش‌آموزان مشکوک به اختلال یادگیری ویژه و دیرآموز به مراکز جامع سنجش، آموزش، توان‌بخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی، به اطلاع می‌رساند؛ دانش‌آموزان باید برای انجام ارزیابی دقیق و دریافت مداخلات تخصصی به مراکز مربوطه معرفی شوند.

لذا مدیران و معلمان مدارس ابتدایی می‌توانند درخواست خود را مبنی بر  ارجاع دانش‌آموز و استفاده از خدمات تخصصی مرکز جامع منطقه مربوطه، از طریق سامانه سیدا ( سامانه یکپارچه دانش‌آموزی) ثبت کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همکاری شما مدیران و معلمان مدارس ابتدایی در این زمینه نقش موثری در حمایت از دانش‌آموزان اختلال یادگیری ویژه و دیرآموز خواهد داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها: