شناسهٔ خبر: 75606269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

13 چرخش تحول آفرین در بهزیستی/ تلاش برای ارائه خدمات کیفی‌تر

برنا - گروه اجتماعی؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همزمان با طراحی «مثلث طلایی» ارائه خدمت، ۱۳چرخش تحول آفرین در بهزیستی را تدوین و مبنای کار قرار دادیم تا از این طریق و با عبور از روش‌های ناکارآمد یا کم بازده و رسیدن به روش‌های نوین ارائه خدمت، در مسیر خدمات مستمر و موثر، حرکت تازه‌ای را شروع کنیم. برنا - گروه اجتماعی؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همزمان با طراحی «مثلث طلایی» ارائه خدمت، ۱۳چرخش تحول آفرین در بهزیستی را تدوین و مبنای کار قرار دادیم تا از این طریق و با عبور از روش‌های ناکارآمد یا کم بازده و رسیدن به روش‌های نوین ارائه خدمت، در مسیر خدمات مستمر و موثر، حرکت تازه‌ای را شروع کنیم.

صاحب‌خبر -

سید جواد حسینی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، با توجه بربر تازه‌ترین آمار سامانه "دیده‌بان بهزیستی" گفت: اخیرا گزارش آماری شکایات ثبت شده در سامانه رسیدگی به شکایات یا همان «دیده‌بان بهزیستی» منتشر شده است که دو نکته قابل تامل در خود دارد. نکاتی که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

به گزارش بهزیستی: وی افزود: بر اساس داده‌های ثبت‌شده در سه درگاه ارتباطی؛ نرم‌افزار موبایلی، خط پاسخ‌گویی ۱۴۸۲ و درگاه شهروندی «دیدبان» ۲۰۸۱پیام در سامانه ثبت شده است که حوزه توانبخشی با ۱۳۸۷پیام معادل ۶۸ درصد کل پیام ها، بیشترین سهم شکایات را به خود اختصاص داده است.

ثبت بیشترین تماس یا بهتر بگویم شکایت با موضوع توانبخشی، دو نکته مهم را متوجه ما تصمیم گیران و متولیان امور بهزیستی می‌نماید.

اول؛ جایگاه ویژه خدمات تخصصی و حمایتی توانبخشی و حساسیت ذی نفعان نسبت به تداوم حمایت‌های تخصصی، مالی و خدماتی این بخش.

دوم؛ لزوم اهتمام و کوشش هر چه بیشتر برای ارتقاء سطح خدمات توانبخشی اعم از تخصصی و حمایتی.

موضوعاتی که از بدو ورود به بهزیستی به کرار به آنها پرداخته‌ام.

حسینی بیان کرد: برای همین منظور «مثلث طلایی» خدمات در بهزیستی شامل؛ تمامیت (بهره‌مندی همه نیازمندان از خدمات)، کفایت (ارائه خدمات با استاندارد بالا) و عدالت (اولویت و فراوانی خدمات در مناطق مورد نیاز) را طراحی کرده‌ایم که برای دست یابی به این «مثلث خدمتی» نیازمند استقرار _ «زیست‌بوم جامع مشارکت‌ها» _ در سازمان بهزیستی هستیم تا از این طریق بر محدودیت‌های اعتباری فائق آمده و خدمات را با استفاده از حضور و مشارکت مردم ارائه نماییم.

رئیس سازمان بهزیستی  در ادامه گفت: همزمان با طراحی «مثلث طلایی» ارائه خدمت، ۱۳چرخش تحول آفرین در بهزیستی را تدوین و مبنای کار قرار دادیم تا از این طریق و با عبور از روش‌های ناکارآمد یا کم بازده و رسیدن به روش‌های نوین ارائه خدمت، در مسیر خدمات مستمر و موثر، حرکت تازه‌ای را شروع کنیم.

به باور من، برای کاستن از شکایات به حق مخاطبان عام و خاص بهزیستی، راهی جز اجرای «مثلث طلایی خدمات» و «۱۳چرخش تحول افرین»  نداریم.

حسینی درپایان خاطرنشان کرد:  بر استقرار زیست‌بوم جامع مشارکت‌ها، استفاده از توانبخشی نوین مبتنی بر ابزار و روش‌های دیجیتال، بهره مندی از داشبورد مدیریتی مبتنی بر هوش مصنوعی، تاکید میکنم و اطمینان میدهم با «رمز یا علی مدد» و به مدد تلاش شبانه روزی همکاران خدوم بهزیستی، بر مشکلات غلبه کرده و با کم نمودن شکایات،   رضایتمندی ولی نعمتان مان را فراهم می‌سازیم.

انتهای پیام/