شناسهٔ خبر: 75596074 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

یادداشت سید جواد حسینی

۱۳ چرخش تحول‌آفرین نقشه راه خدمت در بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور در یادداشتی با مرور آمار سامانه دیده‌بان بهزیستی تأکید کرد: تنها راه کاهش شکایات به‌حق مخاطبان اجرای مثلث طلایی خدمات و ۱۳ چرخش تحول‌آفرین در سازمان بهزیستی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، یادداشت پیش‌رو به قلم سید جواد حسینی رئیس سازمان بهزیستی کشور نوشته شده است.

حسینی در این یادداشت با تکیه بر تازه‌ترین آمار سامانه‌ "دیده‌بان بهزیستی" به بررسی نکات قابل تأمل در حوزه‌ شکایات ثبت‌شده و ضرورت تحول در نظام خدمت‌رسانی بهزیستی پرداخته است.

مشروح یادداشت بدین شرح است:

 اخیرأ گزارش آماری شکایات ثبت شده در سامانه رسیدگی به شکایات یا همان _«دیده‌بان بهزیستی»_ منتشر شده است که دو نکته قابل تامل در خود دارد.نکاتی که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

بر اساس داده‌های ثبت‌شده در سه درگاه ارتباطی؛ نرم‌افزار موبایلی، خط پاسخ‌گویی ۱۴۸۲ و درگاه شهروندی«دیدبان» ۲۰۸۱پیام در سامانه ثبت شده است که حوزه توانبخشی با ۱۳۸۷پیام معادل ۶۸ درصد کل پیام ها، بیشترین سهم شکایات را به خود اختصاص داده است.

ثبت بیشترین تماس یا بهتر بگویم شکایت با موضوع توانبخشی، دو نکته مهم را متوجه ما تصمیم گیران و متولیان امور بهزیستی می نماید.

 _اول؛_ جایگاه ویژه‌ خدمات تخصصی و حمایتی توانبخشی و حساسیت ذی نفعان نسبت به تداوم حمایت‌های تخصصی، مالی و خدماتی این بخش.

_دوم؛_ لزوم اهتمام و کوشش هر چه بیشتر برای ارتقاء سطح خدمات توانبخشی اعم از تخصصی و حمایتی.
موضوعاتی که از بدو ورود به بهزیستی به کرار به آنها پرداخته‌ام.

برای همین منظور «مثلث طلایی» خدمات در بهزیستی شامل؛ تمامیت(بهره‌مندی همه نیازمندان از خدمات)، کفایت (ارائه خدمات با استاندارد بالا) و عدالت (اولویت و فراوانی خدمات در مناطق مورد نیاز) را طراحی کرده ایم که برای دست یابی به این «مثلث خدمتی» نیازمند استقرار _«زیست‌بوم جامع مشارکت‌ها»_ در سازمان بهزیستی هستیم تا از این طریق بر محدودیت های اعتباری فائق آمده و خدمات را با استفاده از حضور و مشارکت مردم ارائه نماییم.

همزمان با طراحی _«مثلث طلایی»_ ارائه خدمت، ۱۳چرخش تحول آفرین در بهزیستی را تدوین و مبنای کار قرار دادیم تا از این طریق و با عبور از روش های ناکارآمد یا کم بازده و رسیدن به روش های نوین ارائه خدمت، در مسیر خدمات مستمر و موثر، حرکت تازه ای را شروع کنیم.

به باور من، برای کاستن از شکایات به حق مخاطبان عام و خاص بهزیستی، راهی جز اجرای «مثلث طلایی خدمات» و «۱۳چرخش تحول افرین»  نداریم.

در سطر آخر نیز مثل همیشه، _بر استقرار زیست‌بوم جامع مشارکت‌ها، استفاده از توانبخشی نوین مبتنی بر ابزار و روش های دیجیتال، بهره مندی از داشبورد مدیریتی مبتنی بر هوش مصنوعی، تاکید میکنم_ و اطمینان میدهم با «رمز یا علی مدد» و به مدد تلاش شبانه روزی همکاران خدوم بهزیستی، بر مشکلات غلبه کرده و با کم نمودن شکایات،  رضایتمندی ولی نعمتان مان را فراهم می سازیم.