شناسهٔ خبر: 75589007 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

برگزیدگان لیگ‌های برنامه‌نویسی دومین المپیاد فناوری کشور معرفی شدند

تیم‌های «پاندورا»، «اسنپ‌باکس»، «فرانت‌اند» و «جوجه‌کباب» در مراسم اختتامیه دومین المپیاد فناوری کشور به‌ترتیب در لیگ‌های پایتون جنگو، گولَنگ، فرانت‌اند و الگوریتم معرفی شدند. اعلام نتایج با حضور مسئولان علمی و مدیران پارک فناوری پردیس انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آنا؛ دومین المپیاد فناوری کشور در بخش برنامه‌نویسی با معرفی تیم‌های برتر چهار لیگ تخصصی پایتون جنگو، گولَنگ، فرانت‌اند و الگوریتم به کار خود پایان داد.

در لیگ پایتون جنگو، تیم «پاندورا» عنوان برتر را از آن خود کرد و از تیم‌های «کُدسی» و «جنگورو» نیز تقدیر شد. این رقابت با حضور گسترده توسعه‌دهندگان داخلی و خارجی برگزار شد و داوری آن بر مبنای طراحی و پیاده‌سازی پروژه‌های مبتنی بر چارچوب جنگو انجام گرفت.

در لیگ گولَنگ، تیم «اسنپ‌باکس» رتبه نخست را کسب کرد و از تیم‌های «فلیرز» و «کریزی‌پروگرامرز» تقدیر شد. این بخش با هدف سنجش توان فنی برنامه‌نویسان در زبان گو و به‌کارگیری آن در توسعه سرویس‌های پرترافیک اجرا شد.

در بخش فرانت‌اند، تیم «فرانت‌اند» عنوان برگزیده را به دست آورد و از تیم‌های «کُدو تنبل» و «پَت و مَت» نیز تقدیر شد. این رقابت بر به‌کارگیری استاندارد‌های جدید طراحی رابط کاربری تمرکز داشت.

در نهایت، لیگ الگوریتم که بیشترین تعداد شرکت‌کننده را داشت، با برتری تیم «جوجه‌کباب» به پایان رسید و از تیم‌های «فینیکس» و ‎ «۶۷٪ Daycare» ‎ نیز قدردانی شد.

مراسم اعلام نتایج با حضور تبریزی، دبیر علمی لیگ برنامه‌نویسی، بهرامی، رئیس مرکز راهبری ستاد‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، جباری‌پور، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس و عباسی، دبیر رویداد المپیاد فناوری، برگزار شد.

برگزیدگان با دریافت تندیس المپیاد مورد تقدیر قرار گرفتند و در پایان مراسم، عکس یادگاری جمعی از شرکت‌کنندگان گرفته شد. دومین المپیاد فناوری کشور از ۵ تا ۸ آبان ۱۴۰۴ در پارک فناوری پردیس برگزار شد و رقابت‌های برنامه‌نویسی آن با حضور بیش از ۸ هزار نفر از داخل و حدود هزار شرکت‌کننده از خارج کشور انجام گرفت.

انتهای پیام/