شناسهٔ خبر: 75574542 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری:

۱۵۲ مدرسه نیمه‌تمام و دارای مشکلات عمرانی در چهارمحال وبختیاری شناسایی شده است

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: در قالب ارزیابی انجام‌شده، ۱۵۲ مدرسه نیمه‌تمام و دارای مشکلات عمرانی در سطح استان شناسایی شد که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند یا نیازمند بازسازی و تکمیل بودند. این مدارس شامل فضاهای خیّرساز، دولتی، تخریبی و دارای کمبود سرانه آموزشی بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، بهمن خدادادی امروز _چهارشنبه هفتم آبان_ در بیست‌وهفتمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اظهار کرد: به دنبال دستور ریاست‌جمهور مبنی بر آغاز نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، بلافاصله ستادی استانی برای تحقق این طرح تشکیل شد. ریاست این ستاد به عهده استاندار بوده و تمامی معاونان او نیز به‌عنوان اعضای اصلی در مسیر اجرای طرح فعالیت دارند.

وی افزود: از همان ابتدای تشکیل ستاد، جلسات متعددی برای هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق توسط معاونان استاندار برگزار شد و چندین نشست نیز با حضور مستقیم استاندار محترم جهت تعیین راهبردهای اجرایی انجام گرفت، معاونان استاندار مأموریت یافتند تا در زمینه توسعه عدالت آموزشی، ارتباط فعال‌تری با دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف اجتماعی برقرار کنند و روند اجرایی طرح را تسریع بخشند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: با این تصمیم، دستگاه‌ها و نهادهای مسئولیت اجتماعی در استان با جدیت وارد میدان شدند و مشارکت خیرین و بخش خصوصی در این طرح چشمگیر بود.

خدادادی ادامه داد: از جمله حامیان و نهادهای اثرگذار در اجرای نهضت عدالت آموزشی می‌توان به بنیاد علوی، بنیاد برکت، بانک‌ها، شرکت فولاد، شرکت ورق خودرو، شرکت توانا آوران آسیا و شرکت پتروشیمی اشاره کرد که نقش مهمی در تأمین منابع و پشتیبانی ایفا کردند.

وی تصریح کرد: در قالب ارزیابی انجام‌شده، ۱۵۲ مدرسه نیمه‌تمام و دارای مشکلات عمرانی در سطح استان شناسایی شد که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند یا نیازمند بازسازی و تکمیل بودند. این مدارس شامل فضاهای خیّرساز، دولتی، تخریبی و دارای کمبود سرانه آموزشی بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، ارتقای عدالت فضایی در نظام آموزشی و رساندن حداقل سرانه فضاهای آموزشی به استانداردهای ملی یعنی بیش از سه متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است.

خدادادی عنوان کرد: عملیات اجرایی نوسازی و احداث مدارس مذکور با همکاری مؤسسات خیریه و حمایت خیرین آغاز شد و هم‌اکنون در مراحل پیشرفته قرار دارد.

وی اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به‌صورت جدی در مراحل اجرایی و عمرانی مدارس حضور دارند و بخش قابل توجهی از کارهای اجرایی توسط نیروهای بسیج سازندگی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در صورت تداوم حمایت خیرین و تأمین مصالح مورد نیاز، بسیج سازندگی آماده است تمامی عملیات اجرایی مدارس را با سرعت و کیفیت مطلوب به پایان برساند تا دستور ریاست جمهوری در زمینه توسعه عدالت آموزشی به شکل کامل محقق شود.

هم‌افزایی میان دولت، آموزش و پرورش و خیرین مسیر سرمایه‌گذاری برای آینده کشور را هموار می‌کند

ایرج کریمی مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال‌وبختیاری نیز در ادامه اظهار کرد: توجه و اهمیت به آموزش و پرورش، نشان‌دهنده نگاه عمیق جامعه به دانش، آگاهی و دانایی است، این حوزه، بنیان اصلی پیشرفت و توسعه پایدار هر کشور را شکل می‌دهد و سرمایه‌گذاری در آن، سرمایه‌گذاری برای آینده ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: امروز هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پرورش، در واقع سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آتی و برای تقویت بنیان‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور است؛ اقدامی که مستقیماً به رشد و شکوفایی ملی منجر خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال‌وبختیاری گفت: حضور و فعالیت خیرین در آموزش و پرورش به‌عنوان یکی از عناصر و مؤلفه‌های مهم و تأثیرگذار در نظام تعلیم و تربیت شناخته می‌شود و نقش آنان در بهبود شرایط تحصیلی دانش‌آموزان بسیار چشمگیر است.

کریمی ادامه داد: آموزش و پرورش در دولت فعلی نیز مورد توجه ویژه ریاست محترم جمهوری قرار گرفته و به‌عنوان یک نهاد ملی و حاکمیتی مأموریت دارد از تمامی ظرفیت‌های موجود برای توسعه عدالت آموزشی و پیشرفت کشور بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد: هم‌افزایی میان دولت، آموزش و پرورش و خیرین می‌تواند مسیر سرمایه‌گذاری برای آینده کشور را هموار و به تحقق هدف والای تربیت نیروی انسانی دانا و توانمند کمک کند.

مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: حضور مسئولان آموزش و پرورش در جمع خیرین، نشان از قدردانی و احترام عمیق نسبت به مشارکت آنان دارد؛ مشارکتی که تأثیر مستقیم بر توسعه جامعه و ارتقای سطح آموزش استان دارد.

کریمی عنوان کرد: آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با وجود محدودیت‌ها و موانع، به نقش مؤثر خیرین در پیشرفت آموزشی استان افتخار می‌کند و حضور آنان را سرمایه‌ای ارزشمند برای توسعه آینده استان می‌داند.

وی تاکید کرد: با وجود چالش‌ها و محدودیت‌ها، جامعه خیرین استان تاکنون دستاوردهای ارزشمندی داشته و نقش برجسته‌ای در کنار آموزش و پرورش ایفا کرده‌اند.