به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محسن مرداسی، مدیرکل امور مالیاتی استان یزد، در نشست با خبرنگاران از حذف کامل فاکتورهای کاغذی و الزام به صدور صورتحساب الکترونیکی از اول دیماه 1404 خبر داد و گفت: صورتحسابهای کاغذی از این تاریخ فاقد اعتبار مالیاتی در محاسبه مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود و مورد پذیرش سازمان قرار نمیگیرند.
وی با اشاره به اجرای قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان، افزود: این طرح گامی مهم در جهت شفافسازی فعالیتهای اقتصادی، کاهش فرار مالیاتی و تسهیل بررسیهای سیستمی است و به منظمتر شدن فرآیندهای مالی کشور کمک میکند.
مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با تأکید بر لزوم آمادگی فعالان اقتصادی برای اجرای این طرح، گفت: مودیان باید هرچه سریعتر نسبت به ثبتنام در سامانه مؤدیان و فراهمسازی زیرساختهای لازم برای صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی مطابق با استانداردهای سازمان امور مالیاتی اقدام کنند. عدم رعایت این قانون از دیماه موجب خواهد شد اعتبار صورتحسابهای خرید مورد پذیرش قرار نگیرد و مؤدیان مشمول جرایم مالیاتی شوند.
مرداسی در ادامه از تغییر در نحوه ارسال اظهارنامههای مالیات بر ارزش افزوده نیز خبر داد و افزود: از دورههای تابستان و پاییز 1404، مودیان موظف خواهند بود اطلاعات خریدهای خود را بهصورت سیستمی و در قالب فرمهای الکترونیکی جدید در اظهارنامه ثبت کنند.
وی گفت: این تغییرات که مکمل اجرای سیستم صورتحساب الکترونیکی است، موجب افزایش دقت در بررسیها، کاهش خطا و تسریع در رسیدگیهای مالیاتی خواهد شد.
مدیرکل امور مالیاتی استان یزد در پایان تأکید کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در حال آموزش، اطلاعرسانی و فراهمسازی بسترهای فنی لازم است تا فعالان اقتصادی بتوانند بدون دغدغه در این طرح مشارکت کنند و از مزایای آن از جمله کاهش هزینههای مالیاتی و سهولت در رسیدگی بهرهمند شوند.
انتهای پیام/784/