شناسهٔ خبر: 75462150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

دوستی اعلام کرد

دانش‌آموختگی بیش از ۴۳۰۰ دانشجو از دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد پرند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و رباط‌کریم اعلام کرد که تاکنون ۴۳۹۱ نفر از دانشکده علوم انسانی این دانشگاه دانش‌آموخته شده‌اند و دانشکده اکنون با ۳۱۶۶ دانشجو و ۳۸ عضو هیئت علمی فعال است.

صاحب‌خبر -

بهروز دوستی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و رباط‌کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اعلام کرد که دانشکده علوم انسانی این واحد دانشگاهی سال ۹۱ راه‌اندازی شده و اکنون با ۲۶ رشته فعال در نیمسال اول ۱۴۰۵-۱۴۰۴ و تعداد ثبت نامی ۳۱۶۶ دانشجو (تعدادی زیادی از ورودی‌های جدید هنوز انتخاب واحد نکرده‌اند) به کار خود ادامه می‌دهد.

 وی اضافه کرد: واحد دانشگاهی پرند-رباط کریم فاقد دانشکده هنر بوده و دارای یک دانشکده علوم انسانی است که ۴۳۹۱ نفر از آن دانش‌آموخته شده‌اند و اکنون با ۳۱۶۶ دانشجو و ۳۸ عضو هیئت علمی فعال است.

دوستی در پاسخ به این پرسش که در حوزه علوم انسانی آیا پذیرای دانشجویان خارجی و بین‌الملل هم هستید؟ گفت: با توجه به ظرفیت و وجود امکانات دانشکده و وجود لابراتور‌های زبان و سالن‌های ورزشی مجهز و هیئت علمی مربوط در دانشگاه آزاد پرند، امکان پذیرایی از دانشجویان خارجی وجود دارد و ظرفیت پذیرش هزار دانشجو از همه کشور‌های دوست را داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و رباط‌کریم در پاسخ به این پرسش که داوطلبان و دانشجویان بیشتر از چه رشته‌هایی در حوزه علوم اسلامی استقبال می‌کنند و در کدام رشته‌ها استقبال کمتری وجود دارد؟ اظهار کرد: با توجه به نیاز جامعه و بازار کار بیشترین استقبال دانشجویان در رشته‌های حقوق و حسابداری دیده می‌شود و از رشته‌هایی مانند علوم سیاسی کمتر استقبال شده است.

دوستی با بیان اینکه دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و رباط‌کریم دارای انجمن‌های علمی و کلینیک حقوق است، ادامه داد: اکثر دانشجویان مقطع کارشناسی رشته حقوق این واحد دانشگاهی در کنکور سال ۱۴۰۴ در مقطع ارشد دانشگاه‌های دولتی ثبت نام کرده‌اند.

وی در این باره که در راستای تحول و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد حکمت‌بنیان به منظور رفع نیاز‌ها و پیشرفت ایران اسلامی فعالیتی داشته‌اید؟ تشریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هر جامعه نماد بالاترین سطح علم و فرهنگ آن جامعه محسوب می‌شوند؛ بنابراین آموزش عالی کشور باید، مبدأ تحولات علم و فرهنگ باشد. احیای هویت تمدنی و پیشرفت جمهور‌ی اسلامی، مستلزم رشد متوازن و همه‌جانبه ابعاد علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور است که در مسیر تعالی آن، آموزش عالی کشور نقش پیشران و موتور محرکه را بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/