به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد محمودزاده در همایش توانمندسازی مدیران و معلمان مدارس غیر دولتی با اشاره به اینکه کیفیت آموزش یکی از محورهای اصلی نظام های تعلیم و تربیت در سطح جهان است گفت : معلمان عنصر اصلی ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس هستند چرا که کار معلم بر رویکردهای یادگیری دانش آموزان بسیار تأثیرگذار است و هر چه معلمان از دانش و مهارت بالاتری برخوردار باشند ، تاثیر مستقیم بر پیشرفت علمی دانش آموزان دارند.
وی با تاکید بر اینکه معلم اثرگذارترین عامل پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است، افزود: این موضوع در اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و منویات مقام معظم رهبری کاملا مشهود و به روشنی اشاره شده است .
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت توجه به مرجعیت ، منزلت و معیشت معلمان ادامه داد: در نظامهای تحصیلی موفق، انتخاب معلم به عنوان موثرترین رکن آموزش و پرورش بسیار مورد توجه جدی است .
محمودزاده با اشاره به اهمیت فراهم کردن زمینه رشد و ارتقای سطح دانش تخصصی معلمان ، اظهار کرد : آموزش معلمان در حین خدمت و به روزرسانی دانش آنان متناسب با پیشرفت های روز در تمامی نظامهای آموزشی دنیا مورد توجه است و ما نیز در این زمینه برنامه اجرایی و عملیاتی طراحی کردهایم .
وی با تاکید بر ضرورت یادگیری مستمر و رشد توانمندی حرفهای معلمان، گفت: معلم تنها انتقال دهنده صرف مطالب کتاب درسی نیست و باید دانش ، مهارت ، نگرش و راهبری آموزشی او در کلاس درس به شکل مستمر تقویت شود.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به مولفه های رشد حرفه ای معلمان ، افزود: کیفیت بخشی به آموزش های ضمن خدمت به ویژه در مدارس غیر دولتی بسیار حائز اهمیت است و همکاران عزیز در مدارس غیر دولتی باید با گذراندن دوره های تخصصی و کارآمد بتوانند آموزش های مناسب را به دانش آموزان و سرمایه های اصلی این کشور ارائه دهند.
محمود زاده با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر معلم و مربی در مدارس و مراکز غیر دولتی در سطح کشور مشغول به فعالیت و تدریس هستند، خاطرنشان کرد: کاهش ساعات تدریس معلمان مدارس غیر دولتی از ۴۴ به ۳۰ ساعت و برگزاری دوره های توانمند سازی و دانش افزایی معلمان مدارس غیر دولتی ، هر دو در راستای ارتقای سطح کیفیت دانش معلمان مدارس غیر دولتی طراحی شده و مسیرهای اجرایی خود را آغاز کرده است.
منبع: ایسنا
