شناسهٔ خبر: 75452658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تفاهم‌نامه اجرای طرح ملی «سلام» امضا شد

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان بوشهر تفاهمنامه اجرای طرح سلام در بوشهر امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، در راستای اجرای طرح ملی «سلام» با محوریت سلامت اجتماعی محله‌محور، شامگاه سه‌شنبه طرح سلام، تفاهم‌نامه همکاری میان مدیرکل آموزش و پرورش استان و سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان بوشهر به امضا رسید.

در این آیین مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اهمیت همکاری دو نهاد گفت: هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل مشکلات روانی، خانوادگی یا معیشتی از مسیر آموزش و رشد باز بماند، حقیقت این است که آموزش بدون حمایت پایدار نیست و حمایت بدون تربیت نیز بی‌ثمر است.

غلامرضا دانش‌فر افزود: طرح سلام پیوندی مبارک میان مدرسه، خانواده و نظام حمایتی استان ایجاد می‌کند تا با شناسایی زودهنگام، مداخله به‌موقع و ارجاع تخصصی، از بروز بسیاری از آسیب‌ها پیشگیری شود. این تفاهم‌نامه با هدف توسعه مشارکت اجتماعی، تقویت خدمات حمایتی و ارتقای سلامت اجتماعی در سطح محلات اجرا خواهد شد.

سیدجواد حسینی رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین افتتاح طرح ملی سلامت اجتماعی محله محور سلام در استان بوشهر گفت: مدرسه زمانی به کانون فعالیت‌های اجتماعی محله تبدیل می‌شود که همه اعضای محله از کسبه تا پزشکان، پرستاران، روانشناسان و مددکاران بعدازظهرها در تعامل با مدرسه باشند و آن را به مرکز تعامل اجتماعی تبدیل کنند.

وی با اشاره به نقش مدرسه در شکل‌گیری شخصیت کودکان اظهار کرد: در مدارس تنها حق دسترسی به آموزش کافی نیست؛ بلکه باید حق بر آموزش باکیفیت، عادلانه و متناسب با هویت فرهنگی دانش‌آموزان تحقق یابد. بر همین اساس، نظریه «مدرسه بدون شکست» مطرح شد تا همه استعدادها در نظام آموزشی شناسایی و شکوفا شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدرسه را مهم‌ترین و فراگیرترین ابزار تحقق عدالت آموزشی و اجتماعی دانست و بیان کرد: فلسفه وجودی مدرسه، جبران نابرابری‌های بیرون از آن است؛ اما متأسفانه در عمل، گاهی خود مدرسه به بازتولید و حتی تشدید نابرابری‌ها منجر شده است. باید تلاش کنیم تا مدرسه به مأموریت اصلی خود یعنی تحقق عدالت آموزشی و اجتماعی بازگردد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به رویکرد جدید آموزش و پرورش در پیوند مدرسه با جامعه، گفت: نظام تعلیم و تربیت در دهه‌های اخیر با چالش‌های جدی روبه‌رو بوده است. مدرسه‌ها نه‌تنها نتوانسته‌اند نابرابری‌های بیرون از خود را از بین ببرند، بلکه در برخی موارد به تشدید و حتی مشروعیت‌بخشی به آن دامن زده‌اند.

انتهای پیام/