به گزارش خبرنگار ایرنا، میترا تیموری روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه در اطلس دختران(کمیته نماد) به دنبال این است که وضعیت روحی، روانی و جسمانی دختران دانش آموزان را احصا کنیم، اظهار کرد: در این اطلس، موادر موردنظر از سطح منطقه تا مدرسه به دفت بررسی و ثبت و ضبط می شود تا بتوانیم با درک و شناخت درستی از وضعیت روانی و اجتماعی دختران دانشآموز، برنامه موثر و مشخصی را در هر استان و منطقه هدفگذاری کنیم.
به گفته وی، برنامهریزیهای آینده وزارت آموزش و پرورش در حوزه زنان و دختران، کاملاً مبتنی بر شواهد و نیازهای واقعی است و این اطلس از منابع اصلی تصمیم گیری ها خواهد شد.
تیموری همچنین به طرح مهارت گفت وگو در مدارس نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح بناست تا با تقویت، همدلی، و گفت وگوی همسالان(دهه هشتادی)، اولیا و مدیران مدرسه شیوه مهارتی را به دانش آموزان یاد آوری کنیم، سال گذشته در این زمینه از توان ۹ هزار تسهیلگر استفاده و آموزش لازم در زمینه سبک ایرانی و اسلامی به دانش آموزان ارایه شد.
مشاور وزیر آموزش وپرورش در امور بانوان اظهار کرد: با همکاری وزارت کشور طرح ملی دختران آگاه و خانواده پایدار(دوران بلوغ دختران) نیز در حال پیگیری است تا آموزش های لازم به دانش آموزانی که در سن بلوغ هستند، ارائه شود که دراین زمینه مشاوران و ماماهای بهداشتی نیز در اجرای این طرح مشارکت خواهند کرد.
تیموری افزود: یکی از مباحث اصلی در اطلس دختران، موضوع ترک تحصیل به دلیل ازدواج است چراکه براساس قانون مانع ترک تحصیل دانش آموزان خواهیم شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب بنا داریم به موضوع زنان فرهنگی که کنشگر اصلی جامعه هستند توجه بیشتری کنیم، افزود: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل میدهند و برهمین اساس توجه به سلامت جسم و روح آنان بسیار مهم است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان همچنین به سند زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: سند زنان و خانواده، سند راهبردی جوانی جمعیت و پیوست فرهنگی قانون جوانی جمعیت با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور در حال تهیه است.