همشهری آنلاین- مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: برای ایجاد دسترسی های میدان سبلان به بزرگراه شهید صیاد شیرازی، در گام نخست احداث یک دستگاه پل روگذر شرقی-غربی و در نتیجه اجرای یک کریدور، افزایش محیط پیرامونی میدان سبلان و حذف تداخلات ترافیکی این میدان را سبب شد.
وی افزود: بخش های باقیمانده این پروژه شامل احیای دسترسی شرق میدان سبلان به جنوب بزرگراه شهید صیاد شیرازی، احداث دسترسی جنوب میدان سبلان به شمال بزرگراه شهید صیاد شیرازی و در نهایت دو طرفه کردن پل خیابان سبلان بر روی بزرگراه صیاد شیرازی که بدین صورت تمامی گردش های ترافیکی مورد نیاز میدان سبلان پوشش داده می شود.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران در خصوص عملیات اجرایی کنونی گفت: با رفع معارض کابل برق ۶۳ کیلوولت هوایی واقع در میدان سبلان، از مهرماه عملیات اجرایی دسترسی شرق میدان سبلان به جنوب بزرگراه صیاد شیرازی سرعت گرفت.
وی ادامه داد: هم اکنون عملیاتی نظیر اجرای شمع ها، زیرسازی معبر، برش دیوار های جانبی بزرگراه صیاد شیرازی و اجرای دیوارهای پیش ساخته در حال اجراست.
صداقتی با اشاره به عدم رفع معارضین لوله گاز ۸ اینچ و لوله آب ۱۰۰۰ میلیمتر که مانع اصلی اجرای دسترسی جنوب میدان سبلان به شمال بزرگراه صیاد شیرازی بشمار می آید، از اجرای شمع های این محدوده در بخش های فاقد معارض خبر داد.
صداقتی با اعلام پیشرفت ۸۶ درصدی پروژه "ساماندهی ترافیکی میدان سبلان"، از بهره برداری دسترسی شرق میدان سبلان به جنوب بزرگراه صیاد شیرازی در آذرماه امسال خبر داد.