شناسهٔ خبر: 75309242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

افتتاح ۲۰ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در زنجان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: در این استان نیز ۲۰ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی شامل ۱۰۰ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و اعتبارات دولتی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

افتتاح ۲۰ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در زنجان

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، آیین بهره‌برداری هم‌زمان از طرح‌های نهضت توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم با حضور رئیس‌جمهور به‌صورت ویدئوکنفرانس و با حضور مسئولان استان زنجان ظهر امروز در مدرسه خیّری میان‌داری واقع گلشهر زنجان برگزار شد.

در این مرحله از اجرای طرح، ۲ هزار و ۴۰۷ پروژه آموزشی، ۳ هزار و ۸۶۳ پروژه میدان همدلی و ۱۳ هزار و ۵۷۶ مدرسه در قالب طرح شهید عجمیان در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

هم‌زمان با این مراسم، در استان زنجان نیز ۲۰ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی شامل ۱۰۰ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و اعتبارات دولتی افتتاح شد.

در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها، جهانگیر صفری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به روند اجرای پروژه‌های عمرانی آموزش‌وپرورش استان اظهار داشت: در راستای تحقق عدالت آموزشی و با تأکید رئیس‌جمهور بر مشارکت مردمی، استان زنجان برای خود ۱۰۷ پروژه با بیش از ۶۵۰ کلاس درس تعریف کرده است که در مرحله نخست، ۲۰ پروژه با ۱۰۰ کلاس درس و زیربنای بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ مترمربع آماده و تحویل داده می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با قدردانی از همراهی خیرین نیک‌اندیش افزود: تلاش‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز در توسعه فضا‌های آموزشی استان نقشی مؤثر و ماندگار دارد و مشارکت مردمی، تضمین‌کننده پایداری این مسیر است.

در ادامه، ذبیح‌الله تاراسی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان نیز اظهار کرد: اگر خیرین در ساخت مدارس مشارکت کنند، این مدارس هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت رشد چشمگیری خواهند داشت، واقعیت این است که نقش مردم در اصلاح و پیشرفت آموزش‌وپرورش بسیار تعیین‌کننده است و مجمع خیرین توانسته است با تلاش‌های ارزشمند خود، مردم را بیش‌ازپیش پای‌کار بیاورد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان همچنین با تأکید بر ضرورت تجهیز مدارس خاطرنشان کرد: در کنار ساخت فضا‌های آموزشی، حمایت خیرین در زمینه تجهیزات آموزشی نیز اهمیت فراوانی دارد. فضای نو و مناسب یادگیری تأثیر مستقیم بر کیفیت آموزش دارد و این موضوع باید باهمت خیرین نیکوکار دنبال شود.

گفتنی‌است؛ اجرای این طرح‌ها گامی مهم در جهت تحقق عدالت آموزشی، توسعه فضا‌های استاندارد یادگیری و ایجاد فرصت‌های برابر برای دانش‌آموزان سراسر کشور است.