شناسهٔ خبر: 75307908 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ماهیندرا بولرو 2025 معرفی شد؛ مرسدس بنز G کلاس هندی با قیمت 9 هزار دلار

صاحب‌خبر - شرکت خودروسازی هندی Mahindra، از نسخه جدید شاسی بلند ارزان‌قیمت و پرفروش ماهیندرا بولرو با مدل 2025 رونمایی کرد. کراس‌ اوور ماهیندرا بولرو که در نگاه اول با ساختار جعبه‌ای و زوایای تند بدنه، تداعی‌کننده خودروهای شاسی‌ بلند نظامی و آفرودی کلاسیک از جمله مدل‌های مرسدس بنز G کلاس یا لندروور دیفندر نسل اول است، جایگاه ویژه‌ای در بازار هندوستان دارد. این طراحی بدون هیچ انحنا و پیچیدگی دقیقاً همان عنصری است که قابلیت اطمینان، دوام و کاربری محکم آن را نشان می‌دهد و باعث شده این مدل برای بیش از دو دهه، یک پای ثابت در سبد محصولات شرکت خودروسازی هندی ماهیندرا باقی بماند و مشتریان زیادی را به خود جذب کند. شرکت ماهیندرا اخیراً از نسخه به‌روزرسانی‌شده این شاسی‌ بلند پرفروش و اقتصادی برای مدل 2025 رونمایی کرده است که در عین حفظ ماهیت اساسی و فرم مکعبی خود، دستخوش بهبودهایی شده است. در این بخش از اخبار خودرو با معرفی ماهیندرا بولرو 2025 همراه ما باشید. فهرست مطالب طراحی ظاهری ماهیندرا بولرو 2025 در نسخه استاندارد و نئو مشخصات فنی Mahindra Bolero 2025 طراحی فضای کابین و امکانات قیمت در بازار هندوستان طراحی ظاهری ماهیندرا بولرو 2025 در نسخه استاندارد و نئو عرضه مدل ماهیندرا بولرو در بازار خودرو هند به سال ۲۰۰۰ میلادی بازمی‌گردد و این شاسی‌ بلند جان‌سخت در طول بیش از دو دهه، به‌دفعات شاهد به‌روزرسانی‌های فنی و ظاهری جزئی بوده تا همچنان به‌عنوان یک گزینه کارآمد و مقرون‌به‌صرفه در هند مطرح بماند. اما اکنون که حدود چهارده سال که از استقرار نسل کنونی این آفرودر کلاسیک می‌گذرد، ماهیندرا اقدام به معرفی نسخه تازه‌ای از آن برای مدل ۲۰۲۵ کرده است. در نسخه ۲۰۲۵ ماهیندرا بولرو استاندارد، تغییرات ظاهری عمدتاً روی نمای جلو متمرکز شده‌اند تا در عین حفظ اصالت، جلوه‌ای مدرن‌تر ایجاد شود. جلوپنجره خودرو کاملاً بازطراحی شده و اکنون از پنج نوار عمودی مجزا بهره می‌برد که با تزئینات ظریف کرومی تزئین شده‌اند. این طراحی جدید به خودرو ابهت بیشتری می‌بخشد و آن را از مدل‌های پیشین متمایز می‌سازد. ماهیندرا رنگ بدنه جدید و جذابی با عنوان «مشکی مخفی» را به مجموعه رنگ‌های قابل سفارش اضافه کرده است که به‌ویژه در ترکیب با خطوط مستقیم بدنه بولرو، ظاهری مدرن‌تر و کمی مرموز به آن می‌بخشد. همچنین بخوانید شاسی بلند آفرودی چری فالوین X3L معرفی شد؛ سریع، پیشرفته و ارزان ماهیندرا تار 2025 معرفی شد؛ جیپ رانگلر هندی با کابین مدرن و قابلیت‌های آفرودی چری iCar V27 در راه بازار؛ کپی چینی تویوتا پرادو با مصرف سوخت ۱.۳۳ لیتر ماهیندرا بولرو نسخه استاندارد ماهیندرا بولرو نسخه نئو نکته قابل توجه، معرفی نسخه پرچمدار و مجهزتر این مدل با کد B8 است که به‌صورت استاندارد بر روی رینگ‌های آلیاژی ۱۵ اینچی با طرح برش الماس سوار شده و علاوه بر ارتقای بصری، اندکی بر کیفیت سواری و فرمان‌پذیری آن می‌افزاید. با وجود این ظاهر زمخت و آفرودی، ابعاد ماهیندرا بولرو 2025 برای شرایط ترافیکی متراکم و نیازهای شهری هند بهینه‌سازی شده است. طول کلی بدنه این خودرو ۳۹۹۵ میلی‌متر و فاصله محوری آن ۲۶۸۰ میلی‌متر است. در کنار مدل استاندارد، ماهیندرا به‌طور همزمان نسخه به‌روزرسانی‌شده از بولرو نئو (Bolero Neo) را نیز معرفی کرده است. این مدل که نخستین بار در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان یک پلتفرم پیشرفته‌تر معرفی شد، از ساختار شاسی نردبانی مشترک با مدل بزرگتر و شناخته‌شده‌تر ماهیندرا اسکورپیو بهره می‌برد که استحکام و توانایی‌های آفرودی بالاتری نسبت به شاسی یکپارچه فراهم می‌کند. مدل نئو نیز همچون بولرو استاندارد، با طول دقیق ۳۹۹۵ میلی‌متر طراحی شده است. تمایز ظاهری بولرو نئو در مدل ۲۰۲۵ با جلوپنجره‌ای با نوارهای افقی جدید مشخص می‌شود. نسخه پرچمدار این خانواده با نام N11، روی رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی خاکستری رنگ سوار شده است که بزرگتر از مدل استاندارد بوده و هندلینگ بهتری را ارائه می‌دهد. همچنین برای جلب نظر مشتریان جوان‌تر، رنگ‌های تازه‌ای مانند آبی و خاکستری که با سقف مشکی رنگ به‌صورت دو رنگ ترکیب می‌شوند، به گزینه‌های قابل سفارش برای بولرو نئو اضافه شده‌اند. مشخصات فنی Mahindra Bolero 2025 در زیر کاپوت مدل به‌روزرسانی‌شده ماهیندرا بولرو 2025، همان ساختار پیشرانه دیزلی نسل پیشین حفظ شده است. این پیشرانه که با کد فنی mHawk75 شناخته می‌شود، یک واحد توربو دیزل سه‌سیلندر خطی با حجم دقیق ۱.۵ لیتر است. این موتور علیرغم حجم نه چندان بالا، عملکردی متناسب با نیازهای آفرودی و شهری هند ارائه می‌دهد و حداکثر توان تولیدی آن به ۷۵ اسب بخار در دور موتور ۳۶۰۰ دور در دقیقه محدود می‌شود. گشتاور این پیشرانه نیز ۲۱۰ نیوتن‌متر است که در دورهای پایین در دسترس قرار می‌گیرد. انتقال نیروی تولید شده توسط این موتور صرفاً به چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد که با توجه به شاسی نردبانی خودرو، پتانسیل‌های آفرودی پایه را حفظ می‌کند. وظیفه کوپلینگ و انتقال قدرت بر عهده یک جعبه‌دنده دستی پنج سرعته است. ماهیندرا بولرو 2025 کماکان وفادار به اصول طراحی اصیل و جان‌سخت خود باقی مانده و از ساختار مستحکم شاسی نردبانی استفاده می‌کند. با این حال، سازنده هندی برای بهبود کیفیت سواری که همواره یکی از نقاط ضعف خودروهای مبتنی بر شاسی نردبانی بوده، سیستم تعلیق را با فناوری جدیدی به‌نام RideFlo Tech به‌روزرسانی کرده است. بنابر ادعای شرکت ماهیندرا، به‌کارگیری این فناوری نوظهور در اجزای سیستم تعلیق باعث شده است که راحتی و نرمی سواری خودرو در جاده‌های آسفالت افزایش یابد. قوای محرکه نسخه بولرو نئو نیز توسط همان پیشرانه دیزلی ۱.۵ لیتری سه ‌سیلندر تأمین می‌شود. اما در نسخه نئو خروجی آن به ۹۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن ‌متر گشتاور افزایش یافته است. در این نسخه هم نیرو از طریق گیربکس دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. طراحی فضای کابین و امکانات طراحی کابین و فضای داخلی ماهیندرا بولرو 2025 همچنان یادآور اصالت خودروهای شاسی‌ بلند جان‌سخت و کاربردی است. مهم‌ترین تغییر صورت‌گرفته در بخش میانی داشبورد، نصب یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی است که به‌عنوان هسته اصلی سیستم مولتی‌مدیا عمل می‌کند. این نمایشگر عملکردی ساده و متمرکز دارد و با وجود پشتیبانی از اتصال بلوتوث برای برقراری تماس و پخش موسیقی، فاقد قابلیت‌های پیشرفته اتصال گوشی هوشمند مانند اپل کارپلی و اندروید اتو است. همچنین کلاستر راننده از حالت آنالوگ خارج شده و به‌صورت دیجیتال و با طراحی به‌روزتری جایگزین شده است. در خصوص متریال صندلی‌ها، مدل پرچمدار B8 از روکش‌های چرم مصنوعی بهره می‌برد که حس لوکس‌تری به کابین می‌بخشد، در حالی که تیپ‌های پایه‌تر، همچنان با صندلی‌های پارچه‌ای عرضه می‌شوند و برای همگام‌سازی با استانداردهای مدرن شارژ، یک پورت شارژ USB-C به فضای داخلی اضافه شده است. از لحاظ پیکربندی سرنشین، بولرو ۲۰۲۵ در تمام تیپ‌ها از صندلی‌های هفت‌نفره استفاده می‌کند که امکان تاشدن ردیف سوم صندلی‌ها را فراهم می‌آورد تا فضای صندوق بار در صورت نیاز به حداکثر برسد. در زمینه ایمنی این خودرو تنها به دو کیسه هوای جلویی و سنسورهای پارک عقب مجهز است. بیشتر بخوانید شاسی بلند جتور X70L به‌عنوان نسل جدید فیدلیتی معرفی شد شاسی بلند آفرودی جتور G700 با قابلیت حرکت در آب معرفی شد رم 2500 وارلاک، یک پیکاپ گردن کلفت با تجهیزات کامل برای بیراهه نوردی است برابوس 800 وایداستار، مرسدس G کلاس را به یک هیولای 800 اسب بخاری زیبا تبدیل می‌کند در مقابل، ماهیندرا بولرو نئو ۲۰۲۵ که بر پایه پلتفرم پیشرفته‌تری توسعه یافته است، فضای داخلی مدرن‌تری را ارائه می‌دهد. کابین این مدل با استفاده از ترکیب رنگی خاکستری و قهوه‌ای طراحی شده است که ظاهری جذاب‌تر و معاصرتر را خلق می‌کند. نمایشگر مرکزی در این مدل به‌طور قابل‌توجهی بزرگتر شده و با ابعاد ۹ اینچی نصب گردیده است و برخلاف مدل استاندارد بولرو، این سیستم چندرسانه‌ای به‌صورت کامل از قابلیت‌های اتصال اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند. از دیگر امکانات افزوده شده در بولرو نئو می‌توان به دوربین دید عقب اشاره کرد و همچنین در کنسول مرکزی آن علاوه بر پورت استاندارد USB، یک پورت شارژ USB-C نیز برای دستگاه‌های نسل جدید در نظر گرفته شده است. قیمت در بازار هندوستان هر دو مدل به‌روزرسانی‌شده از محصولات ماهیندرا، شامل بولرو استاندارد ۲۰۲۵ و بولرو نئو ۲۰۲۵، به‌صورت رسمی برای ثبت سفارش و تحویل در بازار داخلی هند در دسترس متقاضیان قرار گرفته‌اند. پایین‌ترین قیمت ماهیندرا بولرو استاندارد 2025 تقریباً معادل ۹۰۰۰ دلار آمریکا است و سقف قیمت آن تا حدود ۱۰۹۰۰ دلار آمریکا افزایش می‌یابد. در مقابل، ماهیندرا بولرو نئو ۲۰۲۵ با قیمت اندکی بالاتر عرضه می‌شود؛ قیمت پایه‌گذاری شده برای بولرو نئو تقریباً از ۹۶۰۰ دلار آمریکا شروع شده و در بالاترین تیپ خود تا حدود ۱۱۳۰۰ دلار آمریکا می‌رسد.