شناسهٔ خبر: 75262512 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

۷۰ درصد مردم همچنان پای تلویزیون | رقابت نزدیک شبکه سه و آی‌فیلم

به گفته‌ی رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، بر خلاف تصور عمومی، ۷۰ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند. در این میان، شبکه‌های سه و آی‌فیلم بیشترین رقابت را برای جذب مخاطب دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، محسن شاکری‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، با اشاره به نتایج تازه‌ترین نظرسنجی این مرکز از میزان بینندگان تلویزیون گفت: «بر اساس آمار‌های ما، حدود ۷۰ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند. برخی تصور می‌کنند تلویزیون دیگر مخاطب ندارد، اما داده‌های ما نشان می‌دهد که هنوز سهم قابل‌توجهی از جامعه بیننده‌ی برنامه‌های تلویزیونی هستند.»

او افزود:«معیار ما برای سنجش میزان تماشای تلویزیون، حداقل ۱۵ دقیقه تماشای روزانه است. هر فردی که دست‌کم این مقدار از زمان خود را صرف دیدن تلویزیون کند، در آمار مخاطبان لحاظ می‌شود.»

شاکری‌نژاد در ادامه با تأکید بر تفاوت میان «میزان مخاطب تلویزیون» و «میزان بینندگان یک برنامه خاص» گفت: «نباید میزان بیننده‌ی برخی سریال‌ها یا رویداد‌های ورزشی را با آمار کل بینندگان تلویزیون اشتباه گرفت. ممکن است یک برنامه خاص بینندگان بیشتری داشته باشد، اما این به معنای افزایش سهم کلی مخاطب تلویزیون نیست.»

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما درباره‌ی محبوب‌ترین شبکه‌ها نیز توضیح داد: «در مقاطعی مثل دوران جنگ ۱۲ روزه، شبکه خبر بیشترین بیننده را داشت، اما در حال حاضر بیشترین رقابت میان شبکه سه و آی‌فیلم است. معمولاً این دو شبکه جایگاه اول و دوم جذب مخاطب را به‌صورت جابه‌جا دارند. اختلاف میزان بیننده‌ی آنها معمولاً در حد یکی دو درصد است و بسته به نوع برنامه‌ها، جایگاهشان تغییر می‌کند.»

منبع: تسنیم