شناسهٔ خبر: 75214027 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

از هوش مصنوعی تا تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مدارس غیر دولتی در نظام تعلیم و تربیت گفت: واگذاری آموزش و پرورش به بخش خصوصی ممنوع است و مدارس غیر دولتی صرفاً موظف به اجرای سیاست‌های حاکمیتی وزارت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آنا، احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به دلیل عنایات ویژه ریاست محترم جمهور شرایط خاص و خوبی را طی می‌کند، گفت: از این فرصت استثنایی باید نهایت استفاده را ببریم و توجه کنیم هیچ تفاوتی در مدارس غیر دولتی و دولتی نیست چرا که همه برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیرو تربیت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای ارتقای تعلیم و تربیت باید کلید واژه‌هایی که از زبان و نگاه ریاست محترم جمهوری اسلامی جاری می‌شود، تبیین گردد، اظهار کرد: اجرایی سازی برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید مورد توجه جدی قرار گیرد و باید دقت کنیم که از ۱۴۷ پروژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ۲۸ پروژه مربوط به حوزه سازمانی مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی است.

محمود زاده با اشاره به اینکه ۴۳ شاخص برای تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده، تصریح کرد: دانش آموز با برجستگی‌های اعتقادی، اخلاقی؛ علمی، سلامتی و تربیتی از جمله مواردی است که در سند به آن اشاره شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، ورود دانش آموزان به میدان‌های ناشناخته علمی را از مطالبات جدی مقام معظم رهبری مدظله العالی دانست و افزود: حدود پنج و نیم میلیون دانش آموز در حوزه‌های مختلف مدارس و مراکز غیر دولتی، مدارس هیئت امنایی، مدارس مناطق آزاد تجاری و ... تحت نظارت و مسئولیت این سازمان هستند که باید این حجم گسترده مورد مراقبت و تعلیم و تربیت درچارچوب سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت کشور قرار گیرند و در مسیر منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی برای آنها برنامه ریزی کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه واگذاری آموزش و پرورش به غیر ممنوع است، گفت: مدارس غیر دولتی فقط وظیفه اجرا را بر عهده دارند و تمامی سیاست‌های دستگاه آموزش و پرورش کشور حاکمیتی است و همگی موسسین مدارس غیر دولتی موظف به اجرای قانون و برنامه‌های تابع نظام تعلیم و تربیت کشور می‌باشند.

محمود زاده با تاکید بر ضرورت بهره گیری از فناوری‌های نوین در مدارس غیر دولتی، یادآور شد: آموزش هوش مصنوعی برای دانش آموزان و کاربرد هوش مصنوعی برای معلمان از جمله برنامه‌هایی است که پیرامون آن در حال برنامه ریزی هستیم و روند اجرایی آن در حال آغاز است.

وی، توسعه تشکل‌های دانش آموزی در مدارس غیر دولتی را ضروری دانست و تاکید کرد: مدارس ما باید هویت مدرسه‌ای و ایرانی اسلامی داشته باشند و نباید فراموش کنیم نظام مدیریتی ما از درون همین تشکل‌های دانش آموزی آغاز و شکل گیری شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: کمیته رصد، پایش و مداخله در سازمان تشکیل و ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس را به دقت مورد رصد قرار می‌دهیم تا در صورت نیاز بتوانیم با تمهیدات مناسب کاستی‌ها و نواقص را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/