به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به دلیل توجه ویژه رییس جمهور شرایط خاص و خوبی را طی میکند، افزود: از این فرصت استثنایی باید نهایت استفاده را ببریم و توجه کنیم هیچ تفاوتی در مدارس غیر دولتی و دولتی نیست چرا که همه برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیرو تربیت میکنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای ارتقای تعلیم و تربیت باید کلید واژه هایی که از زبان و نگاه رییس جمهور جاری میشود، تبیین شود، گفت: اجرایی سازی برنامههای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید مورد توجه جدی قرار گیرد و باید دقت کنیم که از ۱۴۷ پروژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ۲۸ پروژه مربوط به حوزه سازمانی مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی است.
محمود زاده با اشاره به اینکه ۴۳ شاخص برای تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده، تصریح کرد: دانش آموز با برجستگی های اعتقادی، اخلاقی، علمی، سلامتی و تربیتی از جمله مواردی است که در سند به آن اشاره شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش، ورود دانش آموزان به میدانهای ناشناخته علمی را از مطالبات جدی رهبری برشمرد و افزود: حدود پنج و نیم میلیون دانش آموز در حوزههای مختلف مدارس و مراکز غیر دولتی، مدارس هیئت امنایی، مدارس مناطق آزاد تجاری تحت نظارت و مسئولیت این سازمان هستند که باید این حجم گسترده مورد مراقبت و تعلیم و تربیت در چارچوب سیاستهای نظام تعلیم و تربیت کشور قرار گیرند و در مسیر منویات مقام معظم رهبری برای آنها برنامه ریزی کنیم.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه واگذاری آموزش و پرورش به غیر ممنوع است، گفت: مدارس غیر دولتی فقط وظیفه اجرا را بر عهده دارند و تمامی سیاستهای دستگاه آموزش و پرورش کشور حاکمیتی است و همه موسسین مدارس غیر دولتی موظف به اجرای قانون و برنامههای تابع نظام تعلیم و تربیت کشور است.
محمودزاده با تاکید بر ضرورت بهرهگیری از فناوریهای نوین در مدارس غیر دولتی، یادآور شد: آموزش هوش مصنوعی برای دانش آموزان و کاربرد هوش مصنوعی برای معلمان از جمله برنامههایی است که پیرامون آن در حال برنامه ریزی هستیم و روند اجرایی آن در حال آغاز است.
وی، توسعه تشکلهای دانش آموزی در مدارس غیر دولتی را ضروری دانست و تاکید کرد: مدارس ما باید هویت مدرسه ای و ایرانی اسلامی داشته باشند و نباید فراموش کنیم نظام مدیریتی ما از درون همین تشکلهای دانش آموزی آغاز و شکل گیری شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کمیته رصد، پایش و مداخله در سازمان تشکیل و ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس را به دقت مورد رصد قرار میدهیم تا در صورت نیاز بتوانیم با تمهیدات مناسب کاستیها و نواقص را مرتفع کنیم.