داچیا ساندرو ۲۰۲۶ معرفی شد؛ نسل جدید پرفروشترین خودرو اروپا با پیشرانه هیبریدی و فناوریهای نوین
صاحبخبر - داچیا ساندرو ۲۰۲۶، پرفروشترین خودروی اروپا، با معرفی فیسلیفت جدید و پیشرانه هیبریدی به بازار میآید. این مدل بهروزرسانیهای مهمی در طراحی، فناوری و ایمنی دریافت کرده است.
داچیا با خرید رنو به یکی از موفقترین خودروسازان ارزانقیمت اروپا تبدیل شده و داچیا ساندرو از سال ۲۰۱۷ پرفروشترین مدل این برند بوده است. این فیسلیفت میاننسلی برای مدلهای داچیا ساندرو، ساندرو استپوی، لوگان و جاگر طراحی شده تا جایگاه رقابتی خود را حفظ کند.
داچیا ساندرو ۲۰۲۶: طراحی تازه و ظاهری مدرن
برای مدل ۲۰۲۶، ساندرو و خواهرانش تغییرات ظاهری متعددی را تجربه کردهاند. چراغهای جلوی بازطراحیشده در کنار جلوپنجره بهروز قرار گرفتهاند تا نمایی یکپارچه ایجاد کنند. در بخش عقب، چراغهای LED اکنون دارای افکت پیکسلی هستند و در مدل جاگر، همچون ولوو، به سمت بالا امتداد یافتهاند. ساندرو استپوی دارای یک نوار مشکی مات با نام برند است.
رینگهای آلیاژی جدید و همچنین قالپاقهای تازه برای نسخههای ارزانتر با رینگ فولادی ارائه شدهاند. آنتن کوسهای نیز اکنون بهصورت استاندارد عرضه میشود و دو رنگ جدید زرد کهربایی (Amber Yellow) و ماسهسنگ (Sandstone) به پالت رنگها افزوده شده است.
بیشتر بخوانید
پیکاپ داچیا داستر با فضای بار کوچک رونمایی شد تصاویر فیسلیفت داچیا لوگان منتشر شد؛ رنو ال 90 جدید واقعی اینجاست داچیا بیگستر رسماً معرفی شد؛ قدم جدید رنو برای تسخیر بازار اروپا
کابین هوشمند و امکانات ایمنی پیشرفته
داچیا برای سال ۲۰۲۶ امکانات جدیدی را به این خودروها اضافه کرده است. یک نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی بزرگتر با پشتیبانی بیسیم از Apple CarPlay و Android Auto در دسترس است. ساندرو، ساندرو استپوی، جاگر و لوگان همچنین به پد شارژ بیسیم، چراغهای جلوی خودکار، دوربین چندنمایی و آینههای جانبی تاشو برقی مجهز شدهاند.
سیستم نقاط اتصال YouClip نیز برای نگهداری اقلام کوچکتر در سراسر کابین تعبیه شده است. برای رعایت استانداردهای ایمنی اتحادیه اروپا، ویژگیهای جدیدی مانند هشدار توجه راننده و ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص خودروها، عابران پیاده، دوچرخهسواران و موتورسیکلتها نیز به این مدلها اضافه شدهاند.
پیشرانههای متنوع با تمرکز بر هیبریدی
مهمترین بهروزرسانی در داچیا ساندرو استپوی و جاگر، اضافه شدن پیشرانه هیبریدی است. این سیستم شامل یک موتور بنزینی ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی، دو موتور الکتریکی، یک پکیج باتری ۱.۴ کیلوواتساعتی و یک گیربکس خودکار با چهار دنده برای موتور احتراق داخلی و دو دنده برای درایو الکتریکی است.
این مجموعه قدرتی ترکیبی ۱۵۵ اسببخار و ۱۷۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. خودرو همیشه در حالت الکتریکی روشن میشود و داچیا ادعا میکند تا ۸۰ درصد رانندگی شهری میتواند بدون استفاده از موتور بنزینی انجام شود. مدل جاگر در حال حاضر با این پیشرانه هیبریدی قابل سفارش است، در حالی که ساندرو استپوی بهعنوان اولین Sandero هیبریدی، در سهماهه چهارم سال آینده عرضه خواهد شد.
برای پیکربندیهای ارزانتر، موتور هیبریدی حذف میشود. هر چهار مدل میتوانند با موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو که قابلیت کار با گاز مایع (LPG) را نیز دارد، عرضه شوند. این موتور ۱۲۰ اسببخار قدرت تولید میکند و از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود. با باکهای پر بنزین و LPG، ساندرو استپوی و جاگر میتوانند تا ۱۴۸۰ کیلومتر مسافت را طی کنند. همچنین، موتورهای توربوی بنزینی با ۱۰۰ یا ۱۱۰ اسببخار قدرت (با گیربکس شش سرعته دستی) و یک موتور پایه سه سیلندر تنفس طبیعی ۶۵ اسببخاری با گیربکس پنج سرعته دستی نیز در دسترس هستند.∎