به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، حجتالاسلام علیرضا سعیدی در جلسه بررسی فازبندی عملیات بهرهبرداری مترو کرج ضمن قدردانی از تلاشهای مدیریت شهری برای پیشبرد پروژه، بر ضرورت وجود سیستم سیگنالینگ تأکید کرد و آن را سیستم عصبی برای چشم قطار خواند.
وی با اشاره به بازدیدهای متعدد و مطالعات انجامشده افزود: مترو کرج یکی از افتخارات شورای ششم است، اما بهرهبرداری ایمن و کارآمد مستلزم داشتن سیستم سیگنالینگ است تا وضعیت قطارها به صورت لحظهای کنترل شود.
عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد که این سیستم تنها برای جلوگیری از برخورد قطارها نیست، بلکه کنترل سرعت و پیشگیری از تخلفات احتمالی راهبر قطار را نیز شامل میشود.
-
در ادامه حتما بخوانید
مترو کرج بهزودی به صورت آزمایشی راهاندازی میشود
وی ادامه داد: حذف سیگنالینگ مسئولیت ایمنی را به طور کامل بر دوش راهبر قطار میگذارد و خطر اشتباهات انسانی را افزایش میدهد.
سعیدی با بیان اینکه نبود این سیستم بازگشت به کنترلهای سنتی و عصر قاطرچیها در تونلهای تاریک و حوادث فاجعهبار را به همراه دارد، افزود: هیچ جایگزینی نمیتواند نقش حیاتی سیگنالینگ را در تضمین ایمنی به خوبی ایفا کند.
وی خاطرنشان کرد: این سیستم همانند یک نگهبان هوشمند از وقوع حوادث جلوگیری میکند و اطمینان میدهد که مسافران با امنیت کامل سفر کنند و تأکید کرد که پیگیری جدی این موضوع برای بهرهبرداری ایمن مترو کرج ضروری است.