شناسهٔ خبر: 7507332 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

شفیعی با اشاره به فرمایشات رهبری درباره اهمیت بررسی برجام در مجلس:

مجلس برجام را به عنوان یک موضوع مهم در دستورکار دارد/بایدها و نبایدهای بررسی برجام به صورت لایحه در مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در وقتی تأکید مقام معظم رهبری بر ارتباط برجام با مجلس در سخنرانی‌های متعدد به معنای اهمیت برجام است، گفت: کمیسیون ویژه مجلس باید برجام را با یک دید کارشناسی و به دور از سیاسی‌کار بررسی کند. مجلس برجام را به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار خود قرار داده است

صاحب‌خبر -

نوذر شفیعی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براین‌که مصلحت نیست مجلس شورای اسلامی از موضوع بررسی برجام کنار گذاشته شود، عنوان داشت: نکته اول این است که وقتی مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های متعدد خود برجام تأکید می کنند یعنی برجام مهم است.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نکته دوم تأکید ایشان بر بررسی برجام توسط نهادهای مختلف تأکید است که بازهم اهمیت برجام را عنوان می‌کند بنابراین باید دقت شود که وقتی مسأله ملی درمیان است باید اظهارنظر کردن در فضای مناسب و ماحصل تفکر و عقل جمعی باشد.

شفیعی افزود: نکته سوم این است مجلس عملا در جریان بررسی برجام است و از طریق 3 نهاد داخلی یعنی کمیسیون امنیت ملی، کمیته هسته‌ای و کمیسیون ویژه 15 نفره بررسی برجام این جریان را پیگیری می کند بنابراین اشاره بها.

این نماینده در پاسخ به این‌که آیا در این شرایط ضرورت ارائه لایحه‌ای به مجلس درخصوص برجام از طرف دولت احساس می‌شود یا خیر بیان داشت: آن چه که درحال حاضر ابهام زاست این است که اگر قرار است مجلس برجام را بررسی کند آیا باید این بررسی کارشناسی و در قالب ارائه یک گزارش باشد یا این که باید دولت لایحه‌ای را دراین‌باره ارئه کرده و بعد مجلس آن را رد یا تصویب کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت درحال حاضر تصویب برجام در مجلس را به شکل لایحه نیاز نمی‌بیند، مجلس هم با این که تمایل دارد این موضوع به صورت لایحه مطرح شود ولی در مجموع باید به فکر نتیجه کار باشد و این‌که نتیجه ورود مجلس به برجام به صورت یک لایحه چه خواهد بود.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت ارائه لایحه از سوی دولت اگر مجلس این لایحه را تصویب نکند خیلی بد خواهد بود و اگر تصویب شود الزامات جدید تحمیل خواهد شد بنابراین نتیجه کار بسیار حائز اهمیت است.

شفیعی  با اظهار امیدواری مبنی براین‌که روند کار کمیسیون ویژه برجام به صورت کارشناسی و به دور از سیاسی‌کار باشد، اظهار کرد: امید است سعی براین شود که در عمل اینگونه باشد چون برجام موضوع حساس ملی است و نباید فقط نگاه ابزاری به آن وجود داشته باشد، به موضوعات اطراف برجام مانند فرصت‌هایی که برای کشور، منافع ملی و نظام فراهم می‌شود نیز باید توجه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این که حجم غنی‌سازی و ظرفیت‌ها کاهش پیدا کرده یک بعد کار است باید فرصت‌هایی که به وجود می‌آیند در نظر گرفته شود، اگر قرار باشد بین بد و بدتر انتخابی صورت گیرد برجام برای ما بد است نه اینکه بدتر بنابراین باید توجه ویژه‌ای به آن داشت./

 

پایان پیام

نظر شما